Gå til innhold
Arkivverket

TMG under Mac - erfaringer?


Stian Høiset
 Del

Recommended Posts

Er det noen som kjører TMG under Mac? Jeg skjønner det er Parallels som gjelder, men ser også noen henvisninger til Virtualbox? Det er en god del informasjon på nettet, men alt er ikke oppdatert fram til Mountain Lion/Parallels Desktop 8/Win7/Win8

 

I tillegg må det vel bestilles en Windows-disk? Eller kan jeg hente Windows via Parallels? Gjør TMG seg best under Win7 eller Win8?

 

Jeg er takknemmelig for all erfaringsdeling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med MAC og TMG selv, men har selv kjørt TMG under Linux (via Wine) ganske lenge og det fungerer helt greit (selv om jeg har en Windows maskin jeg primært bruker for TMG). MAC og Parallels har imidlertid vært diskutert ganske mange ganger på forumet til WhollyGenes. Her er en link til en av disse diskusjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med MAC og TMG selv, men har selv kjørt TMG under Linux (via Wine) ganske lenge og det fungerer helt greit (selv om jeg har en Windows maskin jeg primært bruker for TMG). MAC og Parallels har imidlertid vært diskutert ganske mange ganger på forumet til WhollyGenes. Her er en link til en av disse diskusjonene.

 

Ja, jeg har sett dem. Men f.eks. den refererte tråden er fra 2010. Det er mye gammel informasjon tilgjengelig, men det hadde vært greit å få en bekreftelse på at denne informasjonen fremdeles er god latin. I dag innebærer kjøp av Parallels kjøp av en Windows-lisens(? - jeg har sett spor av informasjon om egen Windows-wizard i Parallels?), men er XP, Win7 eller Win8 å foretrekke? Som eksempel. Det virker også å kunne være noe "monkey business" med hvor å lagre data under Windows i Mac - uten at jeg har forstått betydningen.

 

Ellers er fremdeles mitt hovedverktøy for prosatekst (slektsbok) under Mac fredeles LaTeX, i form av MacTeX. Utrolig plattformstilpasningsdyktig software. Tips deles ut hvis av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Jeg kjører TMG v8 på Mountain Lion ved hjelp av VmWare Fusion (lenke) (44,99 Euro) og Windows 7, og det fungerer glimrende. Har ikke noen erfaring med Parallels, men regner med at det fungerer på samme måte.

 

Klipp og lim mellom Mac OS X og Windows fungerer smertefritt, og du kan sette opp systemet slik at det er tilgang til filer mellom OS'ene. Når det gjelder windows-versjon så ville jeg personlig valgt windows 7, evt. windows XP dersom man ønsker å bruke Dage (kalenderprogram). Har ikke klart å finne ut hvordan man kan kjøpe Windows 7 som nedlasting, så det er mulig du må handle den på DVD,

 

Håper dette var til hjelp !

 

mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Jeg kjører TMG v8 på Mountain Lion ved hjelp av VmWare Fusion (lenke) (44,99 Euro) og Windows 7, og det fungerer glimrende. Har ikke noen erfaring med Parallels, men regner med at det fungerer på samme måte.

 

Klipp og lim mellom Mac OS X og Windows fungerer smertefritt, og du kan sette opp systemet slik at det er tilgang til filer mellom OS'ene. Når det gjelder windows-versjon så ville jeg personlig valgt windows 7, evt. windows XP dersom man ønsker å bruke Dage (kalenderprogram). Har ikke klart å finne ut hvordan man kan kjøpe Windows 7 som nedlasting, så det er mulig du må handle den på DVD,

 

Håper dette var til hjelp !

 

mvh Pål

 

Til stor hjelp, Pål. Da satser jeg på Parallels og Win7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.