Gå til innhold
Arkivverket

Kristine Kristensen født 1871 Hole/ Død 1931-32


Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Min oldemor var gift med Julius Johansen og bodde i 1900 på Solumeie.Hun døde da min bestemor var bare

19 år.Men siden kirkebøkene ikke er ute på nett,så legger jeg inn ett innlegg her.Jeg ønsker å finne hennes

skifte eller innføring av dødsfallet i kirkeboken.Perioden 1931-32 er av innteresse .

 

Mvh.Lisbeth Wangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Lisbeth Wangen

 

Vi har undersøkt dødsanmeldelsesprotokoll for Nordre Jarlsberg sorenskriveri (dekker Solumeie i Skoger) for årene 1931-1932 og har ikke funnet Kristine Kristensens dødsfall her. Listene over dødsfall i kirkebok for Skoger for disse årene er tilgjengelig på Digitalarkivet.

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hjelpen.Det kan være feil opplysninger jeg har angående hennes dødsfall..men min bestemor skal ha vært 15 år da hun døde.Hun ble født

i 1915 så da er det kanskje nærliggende å tro at dette er feil.Opplysninger jeg har er også at min bestemor var 19 år.Og det vil jo anta ett dødsår i 1934.Og disse ligger ikke på nett.Hvordan går jeg frem da?

 

Mvh.Lisbeth Wangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dødsfallsmelding for Skoger har vi har funnet at Kristine Johansen (født 09.04.1871) døde 30.11.1935. Bosted var Dagblik, Svelvikveien i Skoger. Ektemannen, Julius Johansen, ble sittende i uskiftet bo.

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 21.1.2013 den 14.37, Lisbeth Wangen skrev:

Tusen hjertelig takk 😉 Går ut ifra at man ikke kan opplyse dødsårsaken?

 

Mvh.Lisbeth

 

Dødsfallet:

Kristine Johansen.

Død 30/11,begravet 7/12,jordfestet 7/12-1935.

Dødsårsak:

Apoplexia cerebri

Nr 50

https://media.digitalarkivet.no/view/4842/140

 

https://sml.snl.no/hjerneslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.