Gå til innhold
Arkivverket

Feil sekvens i kirkebok (Borgelig viede i Oslo 1921-1932 mm)


Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Jeg har ved en feil postet denne for en tid siden i det ordinære forum, og derfor har den nok ikke blitt lest av de rette personer. Jeg forsøker om igjen her.

 

Dette er ganske merkelig. Sidenummerene er fulgt i scanning og digitalisering, men starter på høyeste årstall og går bakover. Dette har jeg aldri sett før. Se http://www.arkivverk...y&idx_side=-288 Bla frem og bakover.

 

Da dette kommer til å skape atskillig frustrasjon hos mange, håper jeg at det er mulig å omsortere de scannede sidene slik at sekvensen blir riktig basert på ekteskapsdato og ikke på sidenr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved en feil postet denne for en tid siden i det ordinære forum, og derfor har den nok ikke blitt lest av de rette personer. Jeg forsøker om igjen her.

 

Dette er ganske merkelig. Sidenummerene er fulgt i scanning og digitalisering, men starter på høyeste årstall og går bakover. Dette har jeg aldri sett før. Se http://www.arkivverk...y&idx_side=-288 Bla frem og bakover.

 

Da dette kommer til å skape atskillig frustrasjon hos mange, håper jeg at det er mulig å omsortere de scannede sidene slik at sekvensen blir riktig basert på ekteskapsdato og ikke på sidenr.

 

Vårt utgangspunkt er å presentere kildematerialet slik det foreligger i original. Så lenge kirkebøkene er så detaljert indeksert som de er, bør det likevel være rimelig greit å finne fram.

 

Dessuten: Begynner vi å omsortere bildene, vil ikke de permanente sidelenkene lenger vise samme bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

 

Jeg forstår godt konklusjonen, men det hadde vært fint om det kunne legges til en kommentar som forklarer rekkefølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.