Gå til innhold
Arkivverket

Nora Olea f. Holum 1891 fra Buksnes på Vestvågøy


Recommended Posts

Søke..søker..har søkt...!

 

Denne damen, min manns farmor, finnes det data om fra hun ble født 10/3 1891, giftemål 2/6 1918 med Walkof Lind Ovesen (f.12/6 1879 i Borge Vestvågøy, hennes barn (Trygve, Astrid, Ottar og Bjarne) der de siste to er født hhv 1918 og 1920 i Vardø.

 

Walkof jobbet i malmgruvene på Bjørnevatn Sør Varanger ved de tider Ottar og Bjarne ble født.

Nora's far var Lennsmann Nils Holum på Buksnes.

Barna har blitt satt bort underveis - de to første - senere de to yngste som hun hadde med mannen Walkof.

Men der slutter alle spor om Nora Olea.. Jeg klarer ikke å finne mer om henne etter Bjarnes fødsel.

 

En teori er at hun kan ha dødd ikke lenge etter Bjarnes fødsel.

Hun kan kanskje ha stukket av fra hele familien og fattigdom. Vi aner ikke,,, selv etter mye søk til kirkebøker, tellinger og kontakt med ukjente slektninger.

 

Er det noen som kan hjelpe oss videre, slik at vi kanskje kan få den siste biten på plass.

 

På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

1556851 Nora Olea Gulhaugen Bisettelse 1409-1968 EA 1 7 Bragernes Drammen

Jeg tok et søk i gravminneregisteret etter Olea - det var av ca 2400 bare ei Nora Olea - det er jo nok hvis det er den rette.

Ho ville i fall være 77 år? Må kontrolleres. Nå er det jo mange som ikke er i dette registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er din far sønn av Trygve, Ottar eller Bjarne?

Hva er gåten? Har du fødsel/dåp for din svigerfar der foreldres navn og gjerne fødselsår og bosted er med ?

Her er Ottar gravlagt - kanskje etterkommere vet noe :

2604218 Ottar Vilfred Ovesen 2010 1918 2212 1997 22 04 001 Gressvik Fredrikstad

Ecclesia: Ottar Vilfred Ovesen

knapp_gatil.png Vis i kart 20.10.1918 22.12.1997 Gressvik kirkegård 05.22.04.001

Det er ei i samme alder gravlagt på annen kirkegård i Fredrikstad: Vet ikke om det er noen sammenheng Molly Louise Ovesen

knapp_gatil.png Vis i kart 29.03.1918 25.12.1985 Østre Fredrikstad gravlund 14.04.11.021

Jeg har snakket med Ottars datter Kari i Gressvik/Fredrikstad.

Ho mener at Nora døde enten ved Bjarnes fødsel eller ikke lenge etter.

Vardøs kirkebøker for døde slutter i 1919 - det kan gjøres en henvendelse til vardø menighet og spørre etter Noras død

- http://www.vardo.kir....phtml?pid=5537

Astrid bodde i Bergen..

Trygve ser jeg ikke i DIS.

 

Bjarne Bang f 07.11.1920 hadde en samboer og har en sønn - Kari har navnet på sønnen til Bjarne Bang Garnes 07.11.1920 28.06.1989 Gamle Aker kirkegård 02.025.02.029

 

Hvem er Bols ektefelle?

 

Vardø menighet vil se på det når de får tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.