Gå til innhold
Arkivverket

Kiønich Michelsen, Rygge 1729


Kari Solveig Grimstad
 Del

Recommended Posts

Denne?

 

Family search.

Kionich MICHELSEN birth: 13 January 1729

Grystad, , , Norway

more

  • Michel GUTTORMSEN birth: 1688
    Evenrod, Glemmen, Ostfold, Norway death: 17 July 1742
    Grystad, Rygge, Ostfld, Norway
  • Maria KIONICKSEN birth: 1706
    Reklingholm, , , Norway burial: 1 January 1775

https://familysearch...M9.2.1/M494-T67

 

Finner Kionig døpt 13 jan 1729

Høyre side.

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Rygge, Ministerialbok nr. 1 (1725-1771), Fødte og døpte 1729, side 8-9.

Permanent sidelenke:http://www.arkivverk...=ny&idx_side=-7

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61023040239.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ann Mary

Ååå tusen takk, dette var utrolig hva du finner.

Kiønich er onkel til Hans Nilsen Hauge (predikanten) og Kiønich er i min slekt, han fikke en datter Malene eller Marie i 1760.

Er det mulig å finne henne også tro

 

Mvh Kari Grimstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

https://familysearch...M9.2.1/M65H-SVS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Tusen takk igjen Ann-Mary.

Det er så artig og få noen datoer også, ikke bare årstall.

Får lete videre i morgen.

Mvh

Kari S.G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ann-Mary

Vet ikke hvorfor spørsmålet kom en gang til, men det var ikke meningen.

Jeg forsøker å søke på FamilySearsh, men får det ikke til. Må en være medlem der?

Forsøker å gå videre på Syver Nielsen Raae fpr å finne hans sønn Nils Syversen Raae.

Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk igjen.

Den siden var fin, men jeg kunne ikke se at Anders Taleberg hadde noe om Nils Syversen Raae sin slekt. Får kanskje regne med at det jeg har funnet er riktig.

Mvh

Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Syversen, Raae

Born: -

Marr: -

Died: -

Father: Syver Nilsen, Raae

Mother: Marie Tolvsdatter, Torbjørnsrød

Other Spouses:

hr.gifWife hr.gif

 

Anne Elisabeth Gundersdatter

Born: - Drammen, Buskerud

Died: -

Father:

Mother:

Other Spouses:

hr.gifChildren hr.gif

 

1. Hanna Tomine Nilsen, Raae

Born: -

Marr: - Kristian Severin Hansen, Dahle

Died: -

 

http://www.google.no....41018144,d.bGE

 

Hanna Thomine Nielsdatter

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth 20 Sep 1857 christening 22 Nov 1857 GLEMMEN, OSTFOLD, NORWAY residence 1857 Glemmen, Ostfold, Norway

  • parentNiels Syversen, Anne Elisabeth Gundersdr

Carl Marentius Nielsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth 25 Nov 1859 christening 25 Mar 1860 TUNE, OSTFOLD, NORWAY residence 1859 Tune, Ostfold, Norway

  • parentNiels Syversen, Elisabet Gundersdr


 

 

Telling 1865,Raa i Tune

 

Nils Syversen Husfad g Gdb Selveir 1822 Tunø Prgj.

 

Elisebeth Hansdatter hans Kone g 1822 Drammen

 

Sigvart Nilsen deres Søn ug Slagter 1847 Tune Prgj.

 

Andreas Nilsen deres Søn ug 1853 Tune Prgj.

 

Karl Nilsen deres Søn ug 1855 Tune Prgj.

 

Marenstsius Nilsen deres Søn ug 1860 Tune Prgj.

 

Karen Nilsdatter deres Datter ug 1843 Tune Prgj.

 

Grethe Nilsdatter deres Datter ug 1850 Tune Prgj.

 

Hanna Nilsdatter deres Datter ug 1858 Tune Prgj.

 

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0130&kenr=001&bnr=0107&lnr=000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Syversen Raae var første gang gift med Karine Guttormsdatter. Karine Guttormdatter Raae

døde 7 des 1854,nevnt med alder 36 år ved død.

Karine ble født 29 mars 1819 i Tune av foreldre Guttorm Olsen Rostad og Karen Jensdatter.

 

Har ikke funnet vielsen til Nils og Karine,heller ikke på Nils og Elisabeth. Har funnet fødsel på et barn.

Andreas Nilsen født 21 feb,døpt 20 mars 1853 i Tune.Foreldre: Nils Syversen og Carine Guttormsdatter Raae.

 

Andreas Nilsen gifter seg 8 mars 1889 i V.Fredrikstad med Hulda Fredrikke Olsen født i Krokstad Sverige.

Deres fedre: Nils Syversen Raae og Fredrik Olsen.

 

Fødselsår og aldersangivelser i folketellinger er ofte uriktige.Men barna :Karen,Sigvart,Grethe,Andreas og

muligens Karl bør vel være fra Nils Syversens første ekteskap.

Hilsen Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Syversen Raae var første gang gift med Karine Guttormsdatter. Karine Guttormdatter Raae

døde 7 des 1854,nevnt med alder 36 år ved død.

Karine ble født 29 mars 1819 i Tune av foreldre Guttorm Olsen Rostad og Karen Jensdatter.

 

Har ikke funnet vielsen til Nils og Karine,heller ikke på Nils og Elisabeth. Har funnet fødsel på et barn.

Andreas Nilsen født 21 feb,døpt 20 mars 1853 i Tune.Foreldre: Nils Syversen og Carine Guttormsdatter Raae.

 

Andreas Nilsen gifter seg 8 mars 1889 i V.Fredrikstad med Hulda Fredrikke Olsen født i Krokstad Sverige.

Deres fedre: Nils Syversen Raae og Fredrik Olsen.

 

Fødselsår og aldersangivelser i folketellinger er ofte uriktige.Men barna :Karen,Sigvart,Grethe,Andreas og

muligens Karl bør vel være fra Nils Syversens første ekteskap.

Hilsen Karl Johnny Sommer

 

Hei og tusen takk.

Her var det noe nytt, noe hadde jeg fra før.

Nå tror jeg at alt er funnet, bortsett fra en ting og det er Karl Marentius Nielsen Raae født 25.11.1859 sønn av Niels Syversen Raae og Anna Elisabeth Gundersdatter.

Noen har at han døde på Barbados. Er det mulig å finne om det er riktig. Han giftet seg med Petrine Lovise Broch født i 1870. De fikk en sønn Karl Eugen Nielsen født 24.08.1880.

Mvh

Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skannet boken:

 

"Hvem var i slægt med Hans Nielsen Hauge", men der står ikke noe om etterkommerne til Niels Syversen Raae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kari - Vet du når og hvor og når Petrine Lovise er født?

Hilsen Karl Johnny Sommer

 

Men jeg fant litt allikevel i "Legatslegten Broch"

 

Petrine Louise Broch, f. 4 april 1870 i Fredrikstad.

Gift 1. gang 14 jan. 1890 i Onsø med skibsfører Karl Marentius Nilsen, f. 25 novbr. 1859 i Tune og død 1 dec. 1890 paa Barbados. sønn av gaardbruker Nils Syvertsen Raa og Elisabeth Gundersdtr.

 

Gift 2. gang 10 oct. 1901 paa Moss med kjøbmand paa Moss Wilhelm Roht. f. 24 jan. 1870 i Karlsruhe, sønn av baker Ludvig Roth og Louise Krum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Først vil jeg si at årstallet for Karl Eugen var selfølgelig 1890.

Så en stor takk til Lars O. Wangensteen for opplysningene. Da vet jeg at dette er riktig. I og med at Karl Marentius var skibsfører har det kanskje vært et forlis ved Barbados.

Du nevner at det ikke står noen slekter etter Niels Syversen Raae i boken HNH. Jeg vet ikke om det er flere bøker om han, men jeg vet at det er en bok hvor hele slekten er nevnt. Tror itt navn står der, men jeg har aldri sett den.

Takk også til Ann-May Engum og Karl Johnny Sommer for alt dere har kommet med.

 

Til Lars O. Wangensteen, har du les mine innlegg om Petter August Martinsen Aagaard. Tror du at det er riktig person (min oldefar) som døde i Odda.

 

Vennlig hilsen

Kari S. Grimstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Lars O. Wangensteen, har du les mine innlegg om Petter August Martinsen Aagaard. Tror du at det er riktig person (min oldefar) som døde i Odda.

 

Vennlig hilsen

Kari S. Grimstad

 

Ja jeg tror Iver har funnet riktig person. Det kan ikke være flere "Petter Martinse(o)n" født i Østfold med riktig dato i Odda på det tidspunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.