Gå til innhold
Arkivverket

Jacob kirken i Oslo


Tom Bjørnrud
 Del

Recommended Posts

Leter etter døpte i 1923, finner bare noen få hjemmedøpte i denne perioden. Finnes ikke denne kirkeboken?

 

Denne kirkeboka har døpte 1904-1922. Jeg antar at kirkebok med døpte fra 1923 og utover ikke er avlevert til Statsarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått avlevert kirkebok med døpte etter 1922 fra Jacob menighet. Kirkekontorene kan beholde ministerialprotokoller 80 år etter siste innføring, klokkerbøkene skal avleveres til statsarkivene så snart de er utskrevet.

 

Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder akkurat Jakob kirke i Oslo, er det litt merkelig at ikke alle kirkebøkene derfra er avlevert til Statsarkivet. Denne kirken fungerer nemlig ikke lenger som en sognekirke, men er det som vi idag kjenner som Kulturkirken Jakob (- se her: http://www.jakob.no/Om-Jakob/Historie/).

 

Meg bekjent foretas det ikke lenger barnedåper, vielser eller begravelser i Jakob kirke, så Statsarkivet i Oslo bør sørge for at det som fremdeles måtte bli oppbevart av kirkebøker der, blir avlevert til dem snarest mulig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For endel år siden lette jeg etter en vielse i Jacob kirke,ingen visste hvor kirkebøkene

ble av etter at Jacob kirke ble nedlagt

 

Ringte tilslutt Oslo domkirke og ja, de hadde bøkene fra Jacob på sitt kontor.

Kanskje det ligger flere kirkebøker der som de ikke har avlevert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.