Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til tyding i kirkebok for Hamar/Vang - Tippoldefar


Lasse W. Erlund
 Del

Recommended Posts

http://www.arkivverk...y&idx_side=-246

 

Har i ovenstående link, ledetall 3., funnet frem til mine oldeforeldres borgelige giftermål på Hamar i mai 1897. Vet at min oldefar, August Wilhelm Hagberg er født i Ytterselø i Sverige, eller Selø i Søder.....?, som det står her. Finner at min tipp-oldefar heter Erik Hagberg, men klarer ikke tyde yrke. Oldemor, Karen Martinius......? (datter?), er født på Romedal ser jeg, men hva heter hennes far Martinius til etternavn? Kan det være Pedersen og hvilket yrke har han? Har sett at Oldemor Karen i forbindelse med fødselen av sin førstefødte Vilhelm også er oppført med navnet Vold.

Er takknemlig for kyndig hjelp.

 

mvh

Lasse W. Erlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August Wilhelm Hagberg står oppført som Graastensmurer, født i Sælø i Sødermannland.

Karens far er oppført som Husmd. (husmann) Martinus Pedersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August Wilhelm Hagberg står oppført som Graastensmurer, født i Sælø i Sødermannland.

Karens far er oppført som Husmd. (husmann) Martinus Pedersen.

Takk skal du ha Else. Da har jeg kommet litt lenger. Men kan du se hvilket yrke Martinius Pedersen og Erik Hagberg har?

 

mvh Lasse W. Erlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August Wilhelm Hagberg står oppført som Graastensmurer, født i Sælø i Sødermannland.

Karens far er oppført som Husmd. (husmann) Martinus Pedersen.

 

Dåp nr 34 Vallset(Tomter) i Romedal 1871

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6028&idx_id=6028&uid =ny&idx_side=-30

 

Her har jeg en link fra dåpen til Karen med begge foreldrene oppført. Ser ut som Martinius Pedersen har navnet Hval i tillegg. Hva heter moren?

 

I forbindelse med linken under når det gjelder dåpen til deres førstefødte Vilhelm, ser det ut for meg som om det står Vold etter Karens navn?

 

Link til Vilhelms dåp nr 26 her :

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Stange i Stange, Ministerialbok nr. 20 (1894-1905), Fødte og døpte 1897, side 29.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-32

 

mvh Lasse W. Erlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står Vold etter Karens navn i forb. med fødselen til Vilhelm.

Far til August Wilhelm er oppført som Jordarb. Erik Hagberg.

Karens mor: Inger Maria Amundsdr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står Vold etter Karens navn i forb. med fødselen til Vilhelm.

Far til August Wilhelm er oppført som Jordarb. Erik Hagberg.

Karens mor: Inger Maria Amundsdr.

 

Takk skal du ha for hjelpen.

 

mvh

Lasse W. Erlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.