Gå til innhold
Arkivverket

Eidsvoll-mennene 1814 - Etterkommere


Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

  • 4 måneder senere...

Noen må de da vel finne. Om ikke så kan kanskje Tore sette dem på Sporet.

 

Ser litt frem til denne TV-serien, selv om det jo er NRK som er eksperter på slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til linken www.eidsvollsmenn.no://www.eidsvollsmenn.no/

 

Da jeg søkte på min fjærne slektning Eilert Preben Ramm sto alle hans aner som ukjente. Det stemmer vel ikke? Hans aner er jo publisert flere steder.

Faren hette Eilert Jørgen von Hadelen Ramm 1720- 1793 g.m Magdalena Wetlesen 1729- 1813

Eilerts mor Anna von Hadelen 1686-1742 var søster til Catarina Hedvig von Hadelen gm. Hans Fremmen som var oldeforeldre til Hieronymus Hyerdahl, så eidsvollsmennene Heyerdahl og Ramm blir fjerne slektninger.

 

Per Otto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har deltatt i arbeidet med denne basen og har selvfølgelig anene til flere Eidsvollsmenn, men det etterspørres ikke til prosjektet. Det er kun etterkommerne.

Hvis du ser i listen over slektsforskere som har bidratt, kan du finne den som har jobbet med din slektning og vedkommende har sikkert anene du etterspør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg søkte på min fjærne slektning Eilert Preben Ramm sto alle hans aner som ukjente. Det stemmer vel ikke? Hans aner er jo publisert flere steder.

Det er jeg som jobber med etterkommerne til Eilert Waldemar Preben Ramm, og grunnen til at anene ikke er med er at det i den første delen av prosjektet ikke er interessant. En av grunnene til det er at Norsk Slektshistorisk Forening skal gi ut en bok med alle anene til eidsvollsmenene tilbake til deres oldeforeldre..... Kan si at jeg har mye informasjon, men det vil ikke bli interessant før prosjektet er avsluttet. At Ramm og Heyerdahl er slektninger er dog veldig interessant...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan opplyse om at min 3. tippoldemor Barte (Berte) Malene Ramm f. 1726 i Lom g. Hertzenberg var søster til Eilert Jørgen von Hadelen Ramm f. 1720. Han er far til eidsvollmannen Eilert W. Preben Ramm. Det er det nærmeste jeg kommer en eidsvollsmann. Det skal bli interessant å se hvor mange av hans etterkommere som lever i dag. Jeg veit lite om hans etterkommere, men skal bistå hvis det er ønskelig.

 

Slektskapet til Heyerdahl går gjennom Bartes mor Anna von Hadelen f. 1686 da hennes søster Catarina Hedvig f. 1689 skal være oldemor til Hieronymus Heyerdahl.

Det betyr at disse karene er fjerne slektninger, men de visste det kanskje ikke selv?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det dukker opp noen her som er etterkommer av Eidsvollsmannen Jonas Rein som jeg jobber med sammen med en annen. Det er plass til flere på lista over etterkommerne! Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.