Gå til innhold
Arkivverket

Skage,Overhalla,Nord Trøndelag


Terje Alfheim
 Del

Recommended Posts

Jeg har kommet til ett ektepar som hefter meg i framdriften. De heter Niels Jonassen og Margrethe Christophersdtr, bodde på sandmoen. Han er fødd ca 1733 og hun ca 1741. Finner ei enke i kirkebøker,døde/gravlagde hun døde des 1827 i en alder av 91 år. Av barn kjenner jeg til Jonas Nielsen, han døde før 1801. Folketelling 1801 viser da dette ekteparet og Jonas sin enke Rebecca og hennes 3 barn.

 

Kan noen hjelpe meg med å komme videre?

 

Ha en strålende kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du på jakt etter, parets foreldre eller barn?

 

Dette ifølge bygdeboka for Overhalla.

 

Foreldrene til Nils skal være Jonas Nilsen Kvatningen (1701-1792) og Rebekka Pedersdtr (1714-1750) og til Margrethe Christoffersdtr skal være Christoffer Hansen Furre d 1789 og Bolette Olsdtr d 1789.

 

Nils og Margrethes barn er

Jonas Nilsen (1766-1789) Han var gift med Serianna Pedersdtr Omlen (1770-1761). De hadde 3 barn.

Rebekka Nilsdtr f 1768 gift med Anders Jonsen Hals f 1765 i Stod og de hadde 7 barn.

Boel NIlsdtr (1770-1796) gift med Ole Helgesen Blengslien f 1769 og de hadhe en sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var parets foreldre jeg jaktet på, og deres aner.

 

Så du kom jo med nye opplysninger her..Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye videre Overhalla bygdebøker kommer, men kan ta det med her ettersom det er bakover du er på jakt,.

Rebekka Pedersdtr vet boka ikke noe mere om, men

Jonas Nilsen Kvatningen (1701-1792), hans foreldre skal være:

Nils Jonassen Kvatningen (1647-1728) og Gjøda (Juditta) Hansdtr Vannebo d 1757.

Nils far skal være Jonas Danielsen Kvatningen d bef 1696. Nils har 3 brødre som er kjente

Daniel (1632) , Erik (1634) og Jens (1644)

 

Gjødas foreldre skal være;

Hans Olsen Vannebo (1642-1723) og datter av Ingebrigt Ingebrigtsen Grong .

Far til Hans skal være Oluf (Ole) Vannebo og hans hadde to brødre som er kjent

Erik og Peder (1652-1749)

 

Datter Ingebritsdtr Grong skal være datter av Ingebrigt Ingebrigtsen Grong og moren skal

være datter av Isach Grong.

 

Jonas Nilsen Kvatningen var gift to ganger, andre gang med Magnhild Kjeldsdtr Hammer (1723-1801)

og de hadde 3 barn, Kjeld (1755-aft 1831), Margrete (1756-1810) og Isak (1760-1801).

Med Rebekka hadde han 5 barn man kjenner til; Kirsten (1741-1772), Abel Jonasdtr (1742-1814),

Hans (1745-aft 1816) og Peder f og d i 1750, og Nils.

 

Er det noe mere får du bare spørre. Her må man nok i skifter etc for å verifisere, men noe også via kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.