Gå til innhold
Arkivverket

søking i pantebok.


TrygveM
 Del

Recommended Posts

Jeg har fått hjelp til å finne opplysninger om et bruk. Her står noen henvisninger i rubrikken "Pantebog No. og Folio." , og er som følgende: AI - 38, 4 - 1178, 44 - 24. Hvordan bruker jeg disse henvisningene? Nå er jeg helt på jorde.Jeg skulle så gjerne ha hatt tak i disse skjøtene da det gjelder min nære slekt.

 

Med hilsen

 

Trygve Martinussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått hjelp til å finne opplysninger om et bruk. Her står noen henvisninger i rubrikken "Pantebog No. og Folio." , og er som følgende: AI - 38, 4 - 1178, 44 - 24. Hvordan bruker jeg disse henvisningene? Nå er jeg helt på jorde.Jeg skulle så gjerne ha hatt tak i disse skjøtene da det gjelder min nære slekt.

 

Du sitter med et panteregister for et bestemt sorenskriveri. Henvisningene er da til pantebøkene for samme sorenskriveri; pantebok AI, folio (side) 38, pantebok 4, folio 1178, og pantebok 44, folio 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter med et panteregister for et bestemt sorenskriveri. Henvisningene er da til pantebøkene for samme sorenskriveri; pantebok AI, folio (side) 38, pantebok 4, folio 1178, og pantebok 44, folio 24.

 

Tusen takk forinformasjonen, men det hjelper meg lite. Jeg finner ingen ting. Jeg gir opp!!

 

Med hilsen

 

Trygve Martinussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk forinformasjonen, men det hjelper meg lite. Jeg finner ingen ting. Jeg gir opp!!

 

Hvis du kan gi en konkret henvisning til hvor du har funnet opplysningene dine, kan vi forsøke å være mer konkrete i veiledninga også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan gi en konkret henvisning til hvor du har funnet opplysningene dine, kan vi forsøke å være mer konkrete i veiledninga også!

 

På forhånd takk for det. Her kommer henvisningen:

Gammel arkivreferanse: 2A 26. Vesterålen / Lofoten og Vesterålen sorenskriveri, Bø tinglag.

WWW.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20080212680751.jpg

 

Med hilsen

 

Trygve Martinussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forhånd takk for det. Her kommer henvisningen:

Gammel arkivreferanse: 2A 26. Vesterålen / Lofoten og Vesterålen sorenskriveri, Bø tinglag.

WWW.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20080212680751.jpg

 

Oversikt over pantebøkene.

 

Skjøte og obligasjon, tinglyst 1/12-1917, pantebok A I, s. 38.

 

Obligasjon, tinglyst 1/4-1924, pantebok 4, s. 1178.

 

Skjøte, tinglyst 22/5-1930, pantebok 44, s. 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt over pantebøkene.

 

Skjøte og obligasjon, tinglyst 1/12-1917, pantebok A I, s. 38.

 

Obligasjon, tinglyst 1/4-1924, pantebok 4, s. 1178.

 

Skjøte, tinglyst 22/5-1930, pantebok 44, s. 24.

 

 

WWW.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20080212680751.jpg

 

På ovenstående adresse er det på slutten registrert en tvangsauksjon på denne eiendommen. Er det mulig å finne dette dokumentet?

Klarer du dette så tror jeg ikke at jeg skal plage deg mere. Tusen takk for all hjelp tidligere.

 

Trygve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WWW.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20080212680751.jpg

 

På ovenstående adresse er det på slutten registrert en tvangsauksjon på denne eiendommen. Er det mulig å finne dette dokumentet?

Klarer du dette så tror jeg ikke at jeg skal plage deg mere. Tusen takk for all hjelp tidligere.

 

Det er oppgitt at dokumentet er dagbokført 17. juli 1939 med (dagbok)nummer 2104. Fra 1936 må man se i pantebøkene fra Vesterålen sorenskriveri. Jeg kan imidlertid ikke finne dette dokumentet i pantebøkene. Ikke alle dokumenter er tatt vare på, og det er mulig dette er kassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.