Gå til innhold
Arkivverket

Hvor ble det av Oluf Baardsen f. 1838 i Verdal? Dro til Amerika 1871


KristineAleksandersen
 Del

Recommended Posts

Hei :)

 

Jeg leter etter info om min tippoldefar Oluf Baardsen f 1838 i Verdal. Han reiste mye og fikk et "uekte" barn på Vega. Der stoppet alle spor og jeg har lett etter mer info i 2 år. Jeg gikk etterhvert videre bakover i slekten og fant hans foreldre og besteforeldre. Der stoppet det opp igjen og da ba jeg om hjelp her inne. Jeg fikk kjempegod hjelp :) Nå håper jeg noen kan hjelpe meg videre i Amerika :)

 

Med hjelp herfra fant vi ut at han dro fra Tr.heim til Amerika 1871:

http://digitalarkive...&merk=8508#ovre

 

Jeg tolker reisemålet for Red Wing, Minnesota. Har lett og søkt en mengde steder men finner ikke han eller båten hans. Jeg har også søkt på Olaus Knudsen som skulle til samme sted, men uten hell. Jeg tror jeg søker feil. Har også søkt i FT for USA 1880 men uten hell. Jeg leste at de ofte skiftet navn i Amerika. Er det noen måte å finne ut av om han skiftet navn?

 

Jeg ønsker all slags info. Giftet han seg? Bosatte han seg og fikk flere barn? Reiste han til Norge igjen? Osv osv :)

 

Håper det er noen som vil hjelpe meg og blir veldig glad for tips og råd om hvor og hvordan jeg kan lete :) Her er link til det andre innlegget: http://forum.arkivve...sdatter-f-1758/

 

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom til Quebec 5. juni 1871:

 

Name: Olaf Baardsen Gender: Male Age: 30 Estimated Birth Year: abt 1841 Date of Arrival: 5 Jun 1871 Vessel: Peruvian Search Ship Database: View the 'Peruvian' in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: Quebec, Quebec Port of Departure: Liverpool, England; Londonderry, Ireland Roll: C-4526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! :) Tusen hjertelig takk! Jeg kan dessverre ikke se hva som står på linken. Da kommer det opp at jeg må betale. Har havnet på den siden før og lurer på om det ikke er verdt et abo? :)

 

Så han dro til Canada. Da har jeg et spor å gå etter :) Igjen tusen takk for hjelpen! Hvis noen har tips til nettsider jeg burde forsøke så blir jeg veldig glad. Det er en masse sider og vil gjerne høre andres erfaringer, også før jeg evt betaler for et abo.

 

Mvh Kristine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.