Gå til innhold
Arkivverket

Carl Fredrik Hagelin - emigrasjon 1872


gjest
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Carl Fredrik Hagelin ble født i Bjønseby, Längserud, Värmland 7.5 1849, som sønn av Anders Gustav Hagelin f. 1818 og Sara Lovisa Falkorsdotter f. 1824.

Mellom 1851 og -54 bosatte familien seg i Norge og fra før 1860 bodde de i Oslo.

 

Carl Fredrik satt tre ganger på Botsen før han 3.5 1872 emigrerte til USA

http://digitalarkive...&merk=2572#ovre

 

I fl.g fengslingsprotokollen hadde han med seg et introduksjonsbrev til "kjenner Carl Christophersen, sønn av smed Christophersen, Rodeløkken, Langgade. C.Chrisophersen er kjører i New York".

 

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvordan det gikk han videre i livet?

 

Det var to andre K\Carl Fredrik Hagelin`er i Oslo på denne tiden. En f 1858 (fetter av "min") gift med Pauline og en gift med Jensine Birgithe.

 

Jeg har etterspurt hjelp på tilsvarende fora tidliger uten å lykkes.

 

Mvh

 

Hei.

 

Carl Fredrik Hagelin ble født i Bjønseby, Längserud, Värmland 7.5 1849, som sønn av Anders Gustav Hagelin f. 1818 og Sara Lovisa Falkorsdotter f. 1824.

Mellom 1851 og -54 bosatte familien seg i Norge og fra før 1860 bodde de i Oslo.

 

Carl Fredrik satt tre ganger på Botsen før han 3.5 1872 emigrerte til USA

http://digitalarkive...&merk=2572#ovre

 

I fl.g fengslingsprotokollen hadde han med seg et introduksjonsbrev til "kjenner Carl Christophersen, sønn av smed Christophersen, Rodeløkken, Langgade. C.Chrisophersen er kjører i New York".

 

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvordan det gikk han videre i livet?

 

Det var to andre K\Carl Fredrik Hagelin`er i Oslo på denne tiden. En f 1858 (fetter av "min") gift med Pauline og en gift med Jensine Birgithe.

 

Jeg har etterspurt hjelp på tilsvarende fora tidliger uten å lykkes.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.