Gå til innhold
Arkivverket

Hva skjer med lenker til "gamle" databaser (folketellinger o.a.)?


Åsbjørg Susort
 Del

Recommended Posts

Mulig dette er svart på før, men jeg finner det ikke.

Må vi bytte ut alle lenkene vi har lagt inn i slektsbasen, eller vil de fortsatt fungere etter omlegging og terminering? :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra sommeren av (1. juli) er det slutt for de gamle søkesidene til Digitalarkivet og vi skal ha flyttet data over til nye nettsider. Jeg tror det skal være mulig å hente ut informasjon fra den nye basen som gjør det mulig for dere å få en oversikt over nye lenker som erstatter en gammel. Jeg snakker i flertall her, for i det gamle systemet hadde vi gjerne store samledatabaser, mens i den nye løsningen vil en slik database bli delt opp i henhold til den reelle kilden den er registrert fra. Så databasen i det gamle systemet døpte i Bergen 1668-1816 vil bli fordelt utover titalls kirkebøker.

 

Det blir dessverre en stor jobb for dere med slektsbaser, men som vi har forsvart oss med her i forumet før, vi har aldri påstått at lenkene til databasene i Digitalarkivet var evigvarende. På de nye nettsidene vil vi nærmest kunne garantere permanente lenker.

 

Les mer om omleggingsarbeidet: http://www.arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet/Om-Digitalarkivet/Omlegging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.