Gå til innhold
Arkivverket

Tønne fra Sparbu Reiste til amerika


frode aksnes
 Del

Recommended Posts

Er på jakt etter John O tønne Sparbu reiste til Minneapolis 29 Minnesota Har ikke fødseldato. Trur kansje 1878.. To Barn Borhild Moe 13.11 .1909 Kari FRedrick Moe.20,11,1913

Det er alt av opplysninger fra en bunke med amerikabrev. er det noen som kan hjelpe meg med å finne opplysninger om slekta

 

hilsen frode Aksnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke hva du lurer på, men utifra Ancestry og offiseielle sider fra Minnesota ser det ut til han han var født 8. aug 1878 og han døde 27. november 1963 i Hennepin County, MInnesota. Han var gift med Anna Sand f abt 1883 i Norge og døde 13. januar 1953 i Brown County, South Dakota. De brukte etternavnet Tonne.

De hadde to barn:

Borghild O f i South Dakota og døde 5. desember 1981 i Hennepin County, Minnesota. Hun var gift med Chester F Moey f 19 april 1914 i Minnesota og døde 2. oktober 1975 i Hennepin County, Minnesota. Har ikke funnet noen barn på dem.

Carrie (Kari) Pauline døde i 2012 i Minnesota og hun var gift med Martin Arthur Fredrick f 29. januar 1916 og døde 19. september 1983 i Anoka County, MInnesota. De hadde en datter Ann Lois Fredrick f 27. juli 1950 i Hennepin County og gift med Robert F Goebel f 10. may 1951 i Ramsey County, MInnesota. De ble gift 26. september 1981 i Blue Earth County, MInnesota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke så enkelt

 

Kari Pauline Tonne og Martin Arthur Fredrick fikk også en sønn William i 1945, som fortsatt lever i Minnesota (i følge "White Pages"). Jeg undersøkte litt rundt disse personene for en tid siden, og mener jeg fant ut at både han og barna hans fortsatt bruker Tonne-navnet som mellomnavn. Skal se om jeg finner noen notater.

 

Ellers er jeg svært interessert i de brevene dine. John Tønne var min mormors onkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er adressen til William 7832 Shingle Creek Dr, Minneapolis, MN, 55443-2942

Han er forøvrig gift med Karla Jeanne Kent f 26. september 1948 i Saint Louis County, MInnesota og de giftet seg 21. august 1971 i Hennepin County, MInnesota og har to barn Kris Tonne og Erik Kent.

 

Søsteren Ann Lois Goebel bor på en av to adresser. 11783 A Hwy 4, Estherville, IA, 51334 eller

3806 Riverside Hills Dr, Estherville, IA, 51334-7642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.