Gå til innhold
Arkivverket

Min bestemors barn!


Arne Haug
 Del

Recommended Posts

Hei,

Det jeg lurer på er om noen kunne hjelpe meg å finne ut om:

Petra Haug født 05.10 .1900 i Bergen og

Alfred Torstensen Strandenes født 14.04.1903 i Ytre Holmedal hadde noen barn ilag? De ble gift 17.03.1928

Petra hadde 2 barn før hun ble gift .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Strandenes døde 29. mai 1966. I ekteskap hadde hun tre døtre: Sonja Klokeide, Laila Labekk og Aslaug Haraldsen. Hun hadde en datter fra tidligere, Judith Berentsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ,

Takker for info.

Det jeg vet er at hun hadde to gutter før ekteskap som het Hilmar og Alfred født i Bergen 1923 og 15 /09/1925 .

Kan dette stemme at det er samme Petra Haug .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Haug, født i Samnanger 5. oktober 1900, giftet seg i Domkirken 17. mars 1928 med Alfred Strandenes. På folkeregisterkortet hennes står det at hun vart flyttet inn fra Fana 18. juni 1920, og at hun hadde en udøpt sønn født 2. nov. 1926. Denne gutten var ikke hos moren i 1927.

 

Petra Strandenes, død 1966, hadde samme fødested og fødselsdato som bruden i 1928, og samme mann, så jeg mener det må være den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Haug, født i Samnanger 5. oktober 1900, giftet seg i Domkirken 17. mars 1928 med Alfred Strandenes. På folkeregisterkortet hennes står det at hun vart flyttet inn fra Fana 18. juni 1920, og at hun hadde en udøpt sønn født 2. nov. 1926. Denne gutten var ikke hos moren i 1927.

 

Petra Strandenes, død 1966, hadde samme fødested og fødselsdato som bruden i 1928, og samme mann, så jeg mener det må være den samme.

 

Tusen Takk for svaret.

Det er vel da vanskelig å finne ut hva dette barnet heter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Yngve,

Har fått litt info fra et medlem. Takk til han!

 

Ser at på Gravminner finnes en Judith Berentsen f. 5/3-1923-1988 gm Bjørn Odin Berentsen f. 31/10-1923-1984, jeg kan ikke finne disse to gift , i 1978 bor de i Søndre Skogvei 1,

Yngve kan du vere så vennlig å finne ut hvor disse er gift da vi det vis foreldrene til henne, dødsmeldingen vil jo fortelle om arvingene.

mvh Arne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Yngve,

Takke for svaret.

Naa ble jeg litt forundert ser at Judith Berentsen er f. 5/3-1923-1988

saa har vi Hilmar Haug som ble foedd den 26.05 1923

Dette da av samme mor Petra Haug.

Var ikke Judith datter av Petra da ?

Ser at hun heter Judith Morken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Yngve

 

Judit Marie Berentsen ble født 21.04 1924 på Fødselsstiftelsen og døpt 06.07 .

 

Fødselsstiftelsen 1918-1926 http://www.arkivverk...50615020532.jpg

. Men Judith Berentsen og Bjoern maa da vere feil naar vi ser foeddsel dato og foreldere.

 

Er det noen mulighet for aa finne noe mere om denne Judith ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.