Gå til innhold
Arkivverket

Slektsforskningsprogram


MonicaS
 Del

Recommended Posts

Jeg skulle så gjerne hatt et program hvor man kan lage "familietreet" med flere enn bare 16 personer.. Har nå ca 13 generasjoner bak i tid, og skulle så gjerne fått laget et skikkelig familietre med alle forfedrene. Jeg bruker Reunion (jeg har mac) og er veldig fornøyd med dette, men synes det er dumt at treene ikke kan ha så mange ledd.. Har noen tips? Eller kan jeg få til dette med Reunion?

Har funnet ut at man kan klikke på slektningsdiagrammet, men det rommer bare 100 personer.. jeg har flere enn dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål kanskje, men hvordan klarer du å dokumentere 13 generasjoner og lenger tilbake?

 

Og så hadde det jo vært greit med fullt navn da som egentlig er regelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker slektsprogrammet Embla. Det lager dekorativt tre med 4 generasjonar på A4-ark, og oversikt-ark med 8 generasjonar på A4-ark. Eg lager gedcom-fil og laster data opp på internett på GeneaNet. Der kan eg hente ut dekorativt tre med 5 generasjoner på A3-ark (PDF-fil). Den er veldig fin. Det er også mulig å lage klassisk tavle med opptil 12 generasjoner. Det må bli uhorvelig mange A4-ark. Eg har for moro skuld nå prøvd å lage slik tavle med min database. Maskinen har jobba i over ein time med tavla, men er ennå ikkje ferdig. Eg trur eg avbryter -.

Eg har rekna på det. Min kalkulator viser at 2 opphøgd i 13 blir 8192. Det trur eg betyr at du har over 8000 anelinjer 13 generasjonar bakover. Skriver du smått og får plass til ein person på ein centimeter, vil du trenge over 80 meter veggplass om 13. generasjon skal stå øverst side om side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tretten ledd bakover trur eg blir 8192 aner. Du har 4 besteforeldre, 8 oldeforeldre, 16 t-oldeforeldre osv. Selvfølgelig blir det da mye inngifte, og noe mindre antall personer.

Noe anna er det om du tenker på ei rein farslinje, eller morslinje. Da kjem du 13 ledd bakover med 13 personar, 26 om du tar med begge foreldre -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.