Gå til innhold
Arkivverket

Sigurd Eugen Kristoffersen Født 1897 Drammen


Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Min oldefar ble altså født i Drammen i 1897.Hans foreldre var Kristian Kristoffersen og Laura Anette Kristoffersen.

Han blir far til min bestefar i 1920,min bestefar er født utenfor ekteskap.Sigurd lever frem til 1952.Men ble han noen gang gift?Og isåfall med hvem? Det er ett spørsmål jeg undres på.Jeg vet at min bestefar jobbet sammen med sin halvbror.Så det kan jo tenkes det var flere halvsøsken også.Men hvor skal jeg begynne å lete? Jeg får ikke lagt inn lenker på tellinger og andre ting.Noe som ikke virker på dataen her.Men han finnes jo i tellingene for 1900 med hele sin familie(foreldre/søsken)

I 1910 finner jeg ingen spor...

Noen som kanskje kunne gi ett tips?

 

Lisbeth

 

Finner han i 1910 på samme adresse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

her er konfirmasjonen hans i Strømsø kirke i 1912, nr. 23: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4205&idx_id=4205&uid=ny&idx_side=-82

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060608030193.jpg

Adressen er Fjeldsbyen 82, samme som i 1910 (men i den tellingen er Sigurd oppført med feil fødselsår, står 1898),

 

mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I adressebok for Drammen 1950 er det ingen Sigurd Kristoffersen, men det er oppført en arbeider Eugen Kristoffersen bosatt i Cappelensgt. 28 og på samme adresse rengjøringskvinne Mathilde Kristoffersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du fant innlegget mitt ;) Jeg greide ikke finne dette i går.Uansett hvor mye jeg søkte på mine egne innlegg kom en feilmelding opp.Derfor startet jeg nytt emne ;) Men det var ikke mye mere opplysnnger denne gangen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig finner jeg Sigurd begravet Strømsgodset .Han ble begravet 24.05.1955.Men side hans grav og hans foreldres grav ennå eksisterer,så er det jo noen som betaler for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

har du kontaktet kirken i Drammen/Strømsgodset mht. hvem som står som fester av gravstedet? Det er jo oldefaren din det dreier seg om, så jeg skjønner at du gjerne vil vite mer. Alt. kan du "etterlyse" evt. etterkommere via en liten annonse/melding i Drammens Tidende? Eller i DrammensAvisa (gratisavis),

 

mvh. Astrid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail til kirken ;) Ja jeg vurderer å sende ut en etterlysning.Men venter å ser hva jeg finner først.Sikkert etterkommere etter hans mange søsken også.Hadde håpet noen andre kanskje forsket på samme familie vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.