Gå til innhold
Arkivverket

Militær-kilde fra Hedmark begynnelsen og midten av 1800-tallet


Vibekke Holm
 Del

Recommended Posts

Hei

 

For en god stund siden kikket jeg on-line i noen scannede bøker/protokoller med oversikt over gutter/menn i det militære i Hedmark i begynnelsen og midten av 1800-tallet. Tror det het Stamrulller el.

Flott kilde og disse må jeg huske om jeg får bruk for, tenkte jeg dengang.

Vel nå har jeg bruk for kilden, men klarer ikke finne den igjen. :(

 

Noen som forstår hvilken kilde jeg sikter til og ikke minst: hvor finner jeg den?

 

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for svaret, men det var ikke de jeg tenkte på.

De gamle protokollene var scannet slik at man kunne "bla" seg igjennom dem. Det sto en god del opplysninger om foreldre (far) etc.

 

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har lett på din flotte slektshistorieside fordi jeg trodde kanskje det kunne vært der jeg fant bøkene.

Dessverre uten å finne dem (bare mye annet interessant).

 

Jeg hverken er eller har vært medlem/bruker, så jeg ser ikke hva du henviser til. Linken fører meg bare til en påloggingsside.

 

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir

 

Her var det mye spennende!

Det var slike scannede bøker jeg så, men jeg mente å huske at de jeg så var fra midten av 1800-tallet.

Kanskje husker jeg feil og at det var disse jeg "bladde" i.

Dessverre blir disse rullene for gamle til å hjelpe meg denne gang, men siden legges til blant mine favoritter for senere bruk.

 

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så plutselig at jeg hadde stengt dette materialet, men nå er det åpent for deg og alle. Og det finnes mye mer jeg ikke har skannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars Ove

 

Der var det jeg lette etter!

Synes jeg kjenner igjen oppsettet og en del av gårdsnavnene.

Men kildene var noe eldre enn jeg husket.

 

Kjempeflott at du lar det være åpent, for det blir jo aktuelt etterhvert som jeg jobber meg bakover i tid!

 

En STOR takk fra meg - og helt sikkert mange andre - for jobben du gjør med å scanne og gjøre så mye materiale tilgjengelig for oss alle!

Veldig bra!

 

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.