Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding på Otto Bernhard Weidemann/Wiedemann


Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Han var bokbindermester og etterlot seg enke Hanny, to døtre fra første ekteskap i Trondheim: Guldborg Elde og Rigmot Svendsen, og i ekteskap med enken en datter født i 1946.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hej herinde!

 

Jeg tror han er min oldefars bror, som må have udvandret til Norge i 1913. I så fald er han født i København 01.03.1896.

Kan nogen bekræfte dette?  Og hvordan finder jeg flere oplysninger om ham og hans familie i Norge?

 

mvh

Sonny Herbst Jacobsen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei Bente.

Otto var gift med søster til min bestefar Oluf. Men jeg har lite opplysninger om etterkommere. Er veldig interessert om du har noe.

mvh Victord

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved død er det oppgitt at han er født 1/3-1896 i København,  og gift i DK i Bergen 20/3-1920 med Sigrid Talette Dahl f. 28.11.1893 død 23/6-1942 begr. 29/6-1942 på Solheim, og gift igjen Borgerlig i Bergen 9/3-1946 med Henny Antona Larsen f. 1917.

Endret av Rune Bergesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved død er det oppgitt at han er født 1/3-1896 i København,  og gift i DK i Bergen 20/3-1920 med Sigrid Talette Dahl f. 28.11.1893 død 23/6-1942 begr. 29/6-1942 på Solheim, og gift igjen Borgerlig i Bergen 9/3-1946 med Henny Antona Larsen f. 1917.

Takker. Fant Henny både i Lyngen og vigselsbok. Men jeg var nå mest interessert i min grandtante Sigrid og om noen barn. Er ikke sikker på om Guldborg og Rigmor er døtre fra første ekteskap med Martha eller Sigrid.

mvh Victor Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved død er det oppgitt at han er født 1/3-1896 i København,  og gift i DK i Bergen 20/3-1920 med Sigrid Talette Dahl f. 28.11.1893 død 23/6-1942 begr. 29/6-1942 på Solheim, og gift igjen Borgerlig i Bergen 9/3-1946 med Henny Antona Larsen f. 1917.

 

Ved død er det oppgitt at han er født 1/3-1896 i København,  og gift i DK i Bergen 20/3-1920 med Sigrid Talette Dahl f. 28.11.1893 død 23/6-1942 begr. 29/6-1942 på Solheim, og gift igjen Borgerlig i Bergen 9/3-1946 med Henny Antona Larsen f. 1917.

Takker.

Jeg fant Henny både i Lyngen og borgerlig vigde. Jeg er nå mest interessert i hans ekteskap med min grandtante Sigrid og om barna Guldborg og Rigmor, om det er deres eller barn fra førsteekteskap med Martha.

mvh VictorD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Guldborg gifter seg i KK i 1940 er hun oppgitt født i 1921 og Rigmor gift BB i 1945 født i 1924. Rune

Hei

Fant Guldborg, men ikke Rigmor.

vd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takker.

Jeg fant Henny både i Lyngen og borgerlig vigde. Jeg er nå mest interessert i hans ekteskap med min grandtante Sigrid og om barna Guldborg og Rigmor, om det er deres eller barn fra førsteekteskap med Martha.

mvh VictorD

 

 

Hei!

Kan du sende meg din mail-adresse, så sender jeg deg det jeg har om disse personene?

 

mvh

Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan du sende meg din mail-adresse, så sender jeg deg det jeg har om disse personene?

 

mvh

Bente Borgen

Takker på forhånd.

 

vedahl@sinside.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var bokbindermester og etterlot seg enke Hanny, to døtre fra første ekteskap i Trondheim: Guldborg Elde og Rigmot Svendsen, og i ekteskap med enken en datter født i 1946.

Jeg finner Rigmor gift med Gerhard Otto Emiel Szczech i 1945. Hvor får hun Svendsen navnet fra? Flytter de til utlandet?

Noe om datteren født i 1946?

mvh VictorD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rigmor Wiedemann f 30/10-1924 dør i Trondheim 24/4-2008. Hun kan jo ha vært skilt noen ganger?, ser jo slik ut når hun dør. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Rigmor Wiedemann som er min farmor, var gift med min bestefar Gerhard Otto.. hun bodde i Tyskland i 3år med mann & barn. Men flyttet til Norge. Der giftet hun seg senere med Severin Bersvendsen som hun senere skilte seg fra. Hun het aldri Svendsen. Rigmor & Guldborg er døtre av første ekteskap til Sigrid Talette Dahl. Halvsøsteren deres het Alice Michelsen er datter av Otto & Henny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2013 den 8.12, Yngve Nedrebø skrev:

Han var bokbindermester og etterlot seg enke Hanny, to døtre fra første ekteskap i Trondheim: Guldborg Elde og Rigmot Svendsen, og i ekteskap med enken en datter født i 1946.

Han spilte også fiolin i Bergens symfoni orkester:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifarrow.gifblank.gif
blank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifOle Pedersen Dahlblank.gifHansine Pernille Hansenblank.gif
blank.gif
blank.gifOtto Bernard Weidemannblank.gifSigrid Talette Dahlblank.gif
blank.gif
blank.gifGullborg Weidemannblank.gif
blank.gif
l i n k s
Siblings:
Rigmor Weidemann

 

http://victor.sinside.net/bergen/236.html

 

----

 

blank.gifblank.gifarrow.gifblank.gif
blank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifOle Pedersen Dahlblank.gifHansine Pernille Hansenblank.gif
blank.gif
blank.gifOtto Bernard Weidemannblank.gifSigrid Talette Dahlblank.gif
blank.gif
blank.gifRigmor Weidemannblank.gif
blank.gif

l i n k s
Siblings:
Gullborg Weidemann

Rigmor Weidemann


Generated by GenDesigner 2.0 beta 3.6

 

http://victor.sinside.net/bergen/237.html

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 16.10.2017 den 20.09, Ann-Mary Engum skrev:
blank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifarrow.gifblank.gif
blank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifOle Pedersen Dahlblank.gifHansine Pernille Hansenblank.gif
blank.gif
blank.gifOtto Bernard Weidemannblank.gifSigrid Talette Dahlblank.gif
blank.gif
blank.gifGullborg Weidemannblank.gif
blank.gif
l i n k s
Siblings:
Rigmor Weidemann

 

http://victor.sinside.net/bergen/236.html

 

----

 

blank.gifblank.gifarrow.gifblank.gif
blank.gifblank.gifblank.gifblank.gifblank.gifOle Pedersen Dahlblank.gifHansine Pernille Hansenblank.gif
blank.gif
blank.gifOtto Bernard Weidemannblank.gifSigrid Talette Dahlblank.gif
blank.gif
blank.gifRigmor Weidemannblank.gif
blank.gif

l i n k s
Siblings:
Gullborg Weidemann

Rigmor Weidemann


Generated by GenDesigner 2.0 beta 3.6

 

http://victor.sinside.net/bergen/237.html

 

 

Det skrives Wiedemann, de har aldri het Weidemann

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2017 den 19.32, Bente Borgen skrev:

Takker! Vet du noe mer om Guldborg og Rigmor ?

Rigmor var min farmor, hun har 2 sønner fra sitt ekteskap med Gerhard Otto Szczech (Kurt Wiedemann (min far) født i Bergen 1950, og Jan Szech født 1946 i trondheim), fra sitt ekteskap med Severin Bersvendsen fikk hun sønnen Sven Roar Wiedemann i 1960). Rigmor døde i 2008

Endret av Melanie Szech Wiedemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Melanie Szech Wiedemann skrev:

Det skrives Wiedemann, de har aldri het Weidemann

 

Eier av basen har vel feilskrevet navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildene viser både Wiedemann og Weidemann. Min første kilde viste Weidemann, derfor er det blitt slik. Senere har jeg oppdaget at det skal være Wiedemann. Basen min på pc-en vil bli rettet. Basen på nett må dessverre stå slik den er.

mvh Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg er datter av Allis Wiedemann Michelsen, som er yngste datter av Otto, sammen med Henny. Hadde vært flott å få vite mer om Otto Bernhard Wiedemann sin slekt i DK, og København

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.