Gå til innhold
Arkivverket

Hjørdis Kamilla Lindbom f.1895 gift til Pettersen


Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Her er Gustav Hermann med foreldre i ft 1890 i Visby. Hans mor er f. Lundquist, fra samme sted som mor til Carl Mathias.

 

 

1.

Lindbom, Georg

Folkräkningar (Sveriges befolkning) 1890

Namn Lindbom, Georg

Hemförsamling Wisby domkyrko

Hemort Wisby

Kontrakt Norra Tredingens

Län Gotland

Födelseår 1826

Födelseförsamling Wisby

Yrke Glasmästare

Civilstånd Gift

Kön Man

Famstkod Far/man

Familj nr 1

Sida 10

Rad 20

Upprättad av Riksarkivet SVAR-Svensk arkivinformation

 

Om hushållet

Personer i hushållet

Fam. nr 1 Lindbom, Georg, f. 1826 i Wisby, Glasmästare

f. Lundquist, Margreta Carolina, f. 1832 i Kimstad Lindköpings län

Gustaf Herman, f. 1867 i Wisby

Oscar Fredrik, f. 1869 i Wisby

Carl August, f. 1871 i Wisby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen folkens, for en stund siden fant jeg bryllups datoen hennes, når hun gifter seg med min oldefar Oscar  Mandrup Pettersen, dette har nå blitt borte av en eller annen merkelig grunn.

Han bor i Thor Olsens gate frem til 1921, har søkt på Trefoldighetskirken men finner dem ikke igjen,Hun bor i Markveien 12 i Oslo. De forlover seg 28/12-1917 ifg anonnse fra Aftenposten. De bosetter seg først på Venaas gård i Aker. Senere flytter de tilbake til Oslo (1925) og da får de farfar Gyrd. Nå klarer jeg ikke og finne han heller, har tittet i de kirkene omkring uten hell.

Noen som kan hjelpe meg og finne dem igjen.

 

Bjørn Pettersen 

Endret av Bjørn Pettersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, nå har jeg vel snart søkt igjennom alle kirkebøker som er tilgjengelig her på nettet (Oslo) Er det noen som vet hvilken kirke som sognet til Venaas gård ligger på Bryn i Oslo i dag tror jeg, det kan jo være en mulighet at de giftet seg der.? Men i 1925 kommer farfar til og da bor de som sagt i Johan Svendsens gate i Oslo. Åpen for alle innspill.

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg farfar i fødelsregister Sagene kirke 1925 nr.348,der står det at foreldre gift 1921, jeg har funnet dem i nasjonalbibliotekets base "aftenposten" av 28/12-1917 Lysning av ekteskap. Det var vel ikke vanlig at bryllupet var så lenge etter utlysning, Er det feil det som står i kirkeboka ???. Jeg mener dem giftet seg i 1918.

 

Bjørn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.