Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebok Trefoldighet menighet 1916


Kari Bogfjelldal
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter dåpsinnførselen til Kristian Thornblad Engebakken født i Kristiania 30.4.1916

http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&filnamn=ft03011923

 

Jeg har lett gjennom alle kirkebøkene i Oslo flere ganger uten hell, men la merke til at Trefoldighet mangler innførsler fra bl.a. 1916. Kan dere hjelpe med det?

Alternativet kan være å finne hans konfirmasjon i Grønland menighet, hvor familien bodde iallfall iflg Adressebok for Kristiania fra 1918 (Lakkegt. 28) da het faren Ole Kristiansen, men denne kirkeboka for Grønland har ikke blitt lagt ut enda.

 

Jeg finner heller ikke foreldrenes vielse, og har et håp om at den også kan ha foregått i Trefoldighet.

 

Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett gjennom alle kirkebøkene i Oslo flere ganger uten hell, men la merke til at Trefoldighet mangler innførsler fra bl.a. 1916. Kan dere hjelpe med det?

Alternativet kan være å finne hans konfirmasjon i Grønland menighet, hvor familien bodde iallfall iflg Adressebok for Kristiania fra 1918 (Lakkegt. 28) da het faren Ole Kristiansen, men denne kirkeboka for Grønland har ikke blitt lagt ut enda.

 

Statsarkivet i Oslo skanner nyavleverte kirkebøker fortløpende, og da betyr nok dette at Trefoldighet menighets ministerialbok med fødte og døpte etter 1914 ikke er avlevert ennå, Det samme gjelder konfirmerte i Grønland menighet etter 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statsarkivet i Oslo skanner nyavleverte kirkebøker fortløpende, og da betyr nok dette at Trefoldighet menighets ministerialbok med fødte og døpte etter 1914 ikke er avlevert ennå, Det samme gjelder konfirmerte i Grønland menighet etter 1912.

 

Mange takk for informasjonen!

 

Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.