Gå til innhold
Arkivverket

Tydingsfeil i Ministerialbok for Grans prestegjeld 1824-1842?


Kari Horn
 Del

Recommended Posts

Det gjelder innførsel ID nr 00000001423313 (0534 p) Anne Hansdatter som står brud 27.07.1841 på Gran på Hadeland. Der er hennes hjemsted oppført som "Dalen i Aker". Anne H. var min tippoldemor, og jeg var på jakt etter hennes opphav, men fant hverken henne eller Dalen i Aker noe sted. Da jeg gikk på den skannede kirkeboken, fant jeg at hun nok kom fra Dælimarken på Gran, noe som virker meget mer sannsynlig. En meget forståelig tydingsfeil når man ser den håndskrevne innførslen, men det bør kanskje rettes? Vennlig hilsen Kari Horn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du oppdaget denne feilen. Jeg har lagt inn korrekturmelding og den vil bli levert til dataeier etterhvert. Vi samler opp meldingene og henter dem ut ca en gang i året.

 

Du kan selv legge inn korrekturmelding hvis du oppdager feil eller mulige feil. Les mer om det her: http://arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet/Hjelp/Korrektur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.