Gå til innhold
Arkivverket

Ny Programvare, sidetall og kirkebøkene


Ken V. Nordberg
 Del

Recommended Posts

Etter oppdateringen til den nye programvaren for kirkebøkene kan man ikke skrive inn direkte sidetall i navigasjonsstripen like over kirkeboksidene. Tidligere kunne man i tillegg til og trykke på navigasjonsknappene for og bla enkeltsider, 5-sider, og 20-sider fremover/bakover også skrive inn ett sidetall, trykke enter knappen og bli tatt direkte til det sidenummeret. Denne funksjonen ser ikke ut til og fungere lengre. Nå kan man havne hvor som helst i kirkeboken og jeg har måttet enten bla meg til den aktuelle siden, eller bruke sideoversikten for kirkeboken. Jeg håper dette kan rettes på ved neste oppdatering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Bent! :) Det fungerer fint på de fleste bøkene jeg har vært innom i dag, men Nøtterøy, Vestfold, MINI I5 er enda litt rar. Her hopper navigasjonsknappene rundt i kirkeboken nesten på måfå. Fra side 428/429 hvis du trykker Tilbake-knappen havner jeg på side 180/181, tilbake igjen og jeg havner på side 102/03, Fremover knappen og jeg havner på side 58/59. Hvis jeg skriver inn sidetallet går det noen ganger fint, andre ganger havner jeg i slutten av boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var guffen, men nå fant jeg feilen. Det skyldes at et spesifikt programmeringsgrensesnitt mot databasen virker litt annerledes etter oppdateringen.

 

Finner du flere feil så bare si i fra.

 

Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen Bent! Det var rask service. Jeg har ikke kommet over flere problemer i dag, så forhåpentligvis løste du problemet! :) Responsiviteten generelt på kirkebøkene føles også mye bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.