Gå til innhold
Arkivverket

Kristiansen


Grete Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Sliter med å finne informasjon om min farfar og hans søsken. Vet hvem foreldrene er og hvor de kommer fra.

 

Kan noen hjelpe meg med å finne ut når de er døpt og konfirmert og hvor:

 

Per Kristiansen (min farfar) f. 01.01.1916

Ragnhild Kristiansen, gift Hoff f.28.08.1920

Lilly Kristiansen, gift Kjensli, født ?

 

Skal visst i tillegg være en bror, som jeg ikke aner noe om.

 

Foreldrene heter Kristian Kristiansen og Johanne Abrahamsen.

 

Hun tilhørte den luthersk evangelske frikirken.

Har hørt min onkel fortelle at min farfar ble konfirmert i Nordstrand kirke. (?)

 

Hadde satt stor pris på hjelp. Har lett i de skannede kirkebøkene uten hell.. har sjekket flere av bøkene i oslo og kråkstad i akershus.

Familien bosatte seg senere i Enebakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spørsmål som egner seg bedre på brukernes eget forum, vi flytter derfor emnet dit. Har du undersøkt hva skifterettsarkivet forteller om arvinger i forbindelse med Kristian og Johannes død?

 

med vennlig hilsen

 

Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilli Marie er f.28/6-1918, nr 80 i fødselsregister for Nordstrand

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Nordstrand, Fødselsregister nr. 1 (1916-1924), Fødte og døpte 1918, side 50.

Permanent sidelenke:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=650&idx_id=650&uid=ny&idx_side=-54

Permanent bildelenke:http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060217030808.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spørsmål som egner seg bedre på brukernes eget forum, vi flytter derfor emnet dit. Har du undersøkt hva skifterettsarkivet forteller om arvinger i forbindelse med Kristian og Johannes død?

 

med vennlig hilsen

 

Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

 

hvor finner jeg skifterettsarkivet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for hjelp. Ser at jeg har funnet mye av dette tidligere, men ikke den med Lilli. Hadde stoppet opp for lengst hadde det ikke vært for hjelpen fra dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som finner Ragnhild?

Har sett etter i Nordstrand, Kråkstad og Hobøl uten hell.

Har da sjekket fra 1919 til 1922. mulig det er min øyne som ikke funker, men jeg klarer ikke finne henne

 

hvor finner jeg skifterettsarkivet ?

 

jeg fant og har bestilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen Dag. Hadde riktig nok funnet ut at hun var død, men setter stor pris på forsøket. Du har helt rett i at det er dåp og muligens konfirmasjonen jeg er ute etter, men det er ikke så lett å finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.