Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Lasse Bøgh-Olsen

Kristine Nilssen, F 1856 Sverige

Recommended Posts

Lasse Bøgh-Olsen

Kristine Nilssen F 1856 i Sverige og var gift med Adolf Nilssen F 1852 Hof i Jarlsberg.

Dette er oldeforeldre til min Sambo Mona E.Nilsen og vi har forsøkt å finne vigselsprotokoll for disse, men ikke lykkes.

Vi har forsøkt å finne Adolf Nilsen i, født / dåp i kirkebøkene, videre bladd igjennom kirkebøker på søk etter vigsel av paret, men ikke lykkes.

Vi antar at de muligens er gift på hennes hjemsted i Sverige?

Kan dere hjelpe med, 1) Fødsels / dåps protokoll for Adolf Nilsen 2) Vigsel protokoll for paret, mener dette må ha vært i 1888 -1890?

Statsarkivet i Kongsberg

Til Lasse Bøgh-Olsen

Vi har funnet vielsen mellom Nils Adolf Nilsen f. 1852 og Kristina Pettersen f. 1856 i Bragernes kirke 07.05.1882:

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. III 5 (1878-1890), Ekteviede 1882, side 145.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...y&idx_side=-151

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...60516020354.jpg

Her kommer det frem opplysninger om fødselsdatoen til Nils Adolf Nilsen og navn på faren. Disse opplysningene kan være til hjelp for å finne dåpen i kirkebøkene for Hof.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lasse Bøgh-Olsen

Hei

Takk for god hjelp.

Hilsen

Lasse Bøgh-Olsen

Svein Erik Bamrud

Hei Lasse

Min kone har også relasjon til Kristine, eller som hun het ved ankomst Drammen i 1875 : Christina Pettersdotter Bodal.

Kristina hadde en søster som het Brita Cajsa. Hun er min kones oldemor.

Jeg satt akkurat og søkte på nettet etter opplysninger om Kristina og Nils Adolf, da jeg kom over din mail til Statsarkivet i Kbg.

Håper du kan gi meg noen opplysninger om Kristinas barn og barnebarn. Jeg har kun funnet ut at hun hadde 3 sønner, hvorav 1 døde i 1889 og de 2 andre dro til Amerika.

Jeg har ikke funnet ut om de returnerte til Norge, eller om Kristina fikk flere barn, så det hadde vært interessant å få vite.

Min e-postadresse er: svein.erik@bamrud.no , så håper du leser dette og vil gi meg et svar.

På forhånd takk

mvh

Svein Bamrud

Sven Hjortland

Ser ut som hele familen Bodal flyttet fra Gestad til Drammen i 26.05.1875:

Svein Erik Bamrud

hei

Ja, jeg har hele historien om flyttingen til Norge, så det er ikke problemet her.

mvh

Svein