Gå til innhold
Arkivverket

Ingebret Martin Larsen emigrerte til USA våren 1925


Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Ingebret Martin Larsen f. 23.5.1886 Holt, Aust-Agder. Han tok siden navnet Sundsdal da han giftet seg 1906/07.

Jeg prøver å finne ham i USA, som han emigrerte til våren 1925. (finner ham heller ikke i 1910!)

Han må da være registrert ved ankomsten til USA. Jeg har søkt i Ellis Island, finner ingen der.

Andre steder å søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet hos ancestry.com:

 

Name: Ingebret Martin Larsen Sundsdal Arrival Date: 17 Mar 1925 Birth Date: abt 1887 Birth Location: Norway Birth Location Other: holt Age: 38 Gender: Male Ethnicity/ Nationality: Scandinavian Port of Departure: Oslo, Norway Port of Arrival: New York, New York Ship Name: Stavangerfjord

 

Name: Martin Sundsdal

SSN: 054-14-9088 Last Residence: 02664 South Yarmouth, Barnstable, Massachusetts, United States of America Born: 23 May 1886 Died: Jun 1968

 

 

Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

name: Ingebret Martin Larsen Sundsdal event: Immigration event date: 1925 event place: New York, New York, United States gender: Male age: 38 birthplace or nationality: Norway ship: Stavangerfjord estimated birth year: 1887 nara publication title: Passenger and Crew Lists of Vessels Arriving at New York, New York, 1897-1957.

https://familysearch...M9.1.1/KXMR-2TT

 

View image:

 

Oppgitt som nærmeste pårørende er:Wife Marie Sunsdal Akland pr Risør

https://familysearch...SD6:n1952218909

 

 

 

Dødsfallet:

 

Fødselsår 1 år feil?

 

 

Martin Sundsdal

United States Social Security Death Index birth 23 May 1886 death June 1968 Barnstable, Massachusetts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin Sunsdadl in household of Annie Underhill, "United States Census, 1940"

 

 

name: Martin Sunsdadl titles & terms: event: Census event year: 1940 event place: East Fishkill Town, Dutchess, New York, United States gender: Male age: 54 marital status: Married race (original): race (standardized): White relationship to head of household (original): relationship to head of household (standardized): Lodger birthplace: Norway estimated birth year: 1886 residence in 1935: Rural, Dutchess, New York Household Gender Age Birthplace

head Annie Underhill F 77 New York

 

daughter Annie Lesher F 57 New York

 

grandson Charles Lesher M 31 New York

 

granddaughter Marie Lesher F 27 New York

 

lodger Leslie Nichols M 63 Connecticut

 

lodger Martin Sunsdadl M 54 Norway

https://familysearch...M9.1.1/KQ1W-P5Y

 

View Image:

 

https://familysearch...-K88:1274857714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, her kommer svarene på løpende bånd. Tusen Takk!

Riktig f. dato er 23.5,1886. Han hadde familie i Norge som han aldri kom hjem til. Han står som snekker/byggmester i en bygdebok, men hva han gjorde i USA er ukjent.

Giftet han seg der? Fikk han barn der? Det er spørsmål som er ukjent her.

Det stemmer at hans kone het Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til deg igjen Ann-Mary. Du kom med ditt innlegg mens jeg holdt på å skrive mitt.

 

Arne Solås.

Nei, men kona i Norge het Åse Marie Jørgensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være "vår" Martin som kjøpte et stykke jord. Han var vel også bonde. Men hva han jobbet med til han ender opp hos denne Annie Underhill hadde vært morro å vite. Han bodde jo på flere adresser som viser her. Ok Ann-Mary, tusen takk for alle bidrag.

Arne: Jeg vet ikke om hun hadde en bror i US

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg tar opp denne tråden igjen i disse tider med "Hvem tror du at du er".-

Ingebret Martin døde den 25.6.1968, Barnstable, Massachusetts har jeg fått vite.

Men bodde han hos Annie Underhill til sin død og finnes det et gravminne etter ham?

Annie døde sikker før ham, hun var jo 77 år i 1940. Var han kanskje på gamlehjem den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin Sundsdal

United States Social Security Death Index

birth:
23 May 1886
 
death:
June 1968
Barnstable, Massachusetts

 

Martin Sundsdal

 

Birth:  unknown Death:  Jun. 25, 1968 trans.gif

 

Note: Age 83   Burial:

Pine Grove Cemetery 

South Yarmouth

Barnstable County

Massachusetts, USA

Plot: Lot: 213 Sec: Rear Grave: 6  

Edit Virtual Cemetery info [?]  

Created by: Scout731

Record added: Jul 13, 2016 

Find A Grave Memorial# 166922449

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=sundsdal&GSfn=martin+&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSob=n&GRid=166922449&df=all&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.