Gå til innhold
Arkivverket

Gunnar Kristiansen f-25/7-1915-Vang,Hedmark


jonny kristiansen
 Del

Recommended Posts

Hei!Lurte på om noen kunne søke i Death Records i USA etter min onkel Gunnar Kristiansen f-25/7-1915 i Vang Hedmark.Han hadde kontakt med slekt senest i 1969.

 

 

V.h Jonny Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ingenting om dette på Ancestry. Var han sjømann ? Ser det er en Gunnar Kristiansen f. ca. 1915 i Norge, som stadig ankommer New Orleans. Flere opplysninger i den forbindelse er det ikke.

I tillegg er det tydeligvis en Gunnar Kristiansen i Canada, men jeg har kun abonnement for USA.

Har du forsøkt FS ? familysearch.org

 

Vet du mer om han, f.eks. hvor han bodde, gift etc. ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Takk for svar.Han var sjømann .Men jeg vet ikke noe mer enn det desverre.

 

Vh. Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Det jeg har fått vite er at han bodde flere steder i USA,men hverken min far eller mine tanter kunne gi meg eksakte opplysninger ang.Gunnar og hans familie.Han var ihvertfall gift,men om han døde i USA eller Canada det vet jo ingen.Gunnar har mer eller mindre vært lost for sin familie siden han dro fra Norge i begynnelsen av tredvetallet.Jeg kom desverre for sent inni bildet for å kunne utforske hans skjebne nøye. Tusen takk for at du bryr deg.Det kan jo også tenkes at Gunnar skiftet navn i USA også.

 

Vh.Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om han ikke er den sjømannen Gunnar Kristiansen som stadig ankommer New Orleans fra Cuba, Venezuela etc.

Jeg har også forsøkt å søke kun på fødselsdatoen og født i Norge - uten navn, men får ingen tilslag i USA som kan stemme.

 

Gikk inn i kirkeboken for Vang og fant en Gunnar f. 25.7.1915, men han burde hete Antonsen eller Olsen :excl: ?

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vang i Vang, Klokkerbok nr. 15 (1915-1933), Fødte og døpte 1915, side 22-23.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4747&idx_id=4747&uid=ny&idx_side=-12

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060627020224.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Ja,jeg vet at han hadde en annen far enn min far,men han brukte Kristiansen navnet ved komfen i 29september 1929

Romedal,Hedmark.Derfor gikk jeg ut ifra at han brukte Kristiansen som voksen.Men det er jo mulig at han skiftet.

 

Vh.Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.