Gå til innhold
Arkivverket

Karl Johan Jonassen, f. 1921, hvor døpt? Meløy eller Kvæfjord, eller en annen plass?


Beate og Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg leter etter dåpen til min bestefar, Karl Johan Jonassen, f. 28 mai 1921, Gambogen i Kvæfjord. Foreldre: Ove Marelius Jonassen, fra Kvæfjord og Bente Marie Hagen Hartviksdatter, fra Meløyvær i Meløy. Kan hende det står bare Marie på henne siden det var det navnet hun brukte i Kvæfjord (og som står på gravstøtten). Jeg har lett blandt døpte både i Kvæfjord og Meløy fra 1921-1926 uten å finne han (vet han ble døpt for jeg har sett kopi av attesten for mange år siden).

 

Familien bodde som sagt i Kvæfjord, men jeg tror at i alle fall de første årene de var gift så bodde de noe i Kvæfjord og noe i Meløy.

 

Barna og hvor de var født/døpt:

  1. Hildur Kristine Amalie ble født 17 feb 1908, Gambogen i Kvæfjord, hjemmedøpt i Kvæfjord 01 apr 1908, men dåpen ble stadfestet i kirken i Meløy 15 aug 1909.
  2. Ingvart Johan Eugen ble født 24 mai 1909, Meløyvær i Meløy, døpt 11 des 1909 i Meløy kirke.
  3. Leofred Kristoffer Krog ble født 17 feb 1911, Meløyvær, døpt 05 jun 1911 i Meløy kirke
  4. Bjarne Olav Magnus ble født 07 aug 1912, Meløyvær, døpt 06 okt 1912 i Meløy kirke
  5. Gunhild Amanda ble født 13 aug 1914, Gambogen i Kvæfjord, hjemmedøpt 16 nov 1914, stadfestet i Kvæfjord kirke 25 jul 1915
  6. Eugen Valdin Motzfeldt ble født 13 aug 1916, Gambogen i Kvæfjord, døpt 29 jul 1917 i Kvæfjord kirke
  7. Borghild Oliva ble født 05 aug 1918, Gambogen, døpt 20 jul 1919 i Kvæfjord kirke
  8. Karl Johan født 28 mai 1921, antagelig i Kvæfjord.

Her er foreldrene og de to eldste barna i 1910, de andre som står på samme siden er Marie sine foreldre og søsken.

 

Er det noen som vet om noen gode slektsider fra Meløy og omegn? Jeg vet om Lineset sine sider som er om Rødøy.

 

MVH

Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Karl Johan giftet seg i okt 1947.

 

Navn: Karl Johan Jonassen

Født: 28 Mai 1921 i/ved/på: Gombogen, Kvæfjord

Gift: Okt 1947 i/ved/på:

Død: 22 Mar 1954 i/ved/på: Tofta, Trondenes

Partner: Anne Johanna Toften

STAMTAVLE

http://home.online.n...i/fam01357.html

 

 

Ja det er mine besteforeldre. :) Min tremenning som holder på med den siden der (som jeg helt hadde glemt av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet den attesten jeg snakket om i innlegg 1. "Dåpsattest...Kirkeboken for Meløy sogn i Meløy prestegjeld viser at Karl Johan, sønn av Ove Marselius Jonassen og h. Bente Marie Hagen, f. Pedersen, er født den 28 - otteogtyvende mai 1921 - n.h. enogtyve i Meløy, døpt den 23 - treogtyvende juli 1922 i Meløy. Meløy embede den 13/6 1936, Walvig(?) , Sogneprest." Nå har jeg sett i klokkerboken for Meløy i 1922 uten å finne han døpt, faktisk ingen som er døpt den datoen...Ministerialboken over døpte i samme periode er visst ikke lagt ut.

 

Jeg går ut i fra at det som står på attesten er rett, men hadde vært fint å finne ut om det stemmer, og hvem fadderne var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.