Gå til innhold
Arkivverket

Ole Kr. Mathiassen, Josefine Lund og barn Anna og Karl (f. 1880). Hva ble de av?


Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Ole Kristian Mathiassen f. 1844 var sønn av Mathias Olsen og Martha Ingebrigtsdtr. Eidet Høylandet NT. Han ble gift 1872 paa Sømna NORDLAND med Josefine Fredrikke Lund f. 1845 Sømna (Stein 1:8). De hadde disse barn jeg vet om:

 

Anna Konstanse Lund f. 18/8 1877 Risøya Gaupen Bindalen (Sømna (Vik) kirkebok)

Karl Martin Lund f. 8/1 1880 Risøya Gaupen Bindalen (Sømna (Vik) kirkebok)

 

Hva ble de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjettet at de emigrerer:

 

Josofine (sic) Mathiassen, 42, med barn Anna, 10, og Carl, 7, 25.08.1887 fra Trondheim.

 

(Hvis du finner ut hvor de ble av, så er jeg interessert....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK for hjelp. Naa har jeg funnet familien i Amerika og ha dette:

 

Ole Kristian Mathiassen f. 1844 d. 1930, sønn av Mathias Olsen og Martha Ingebrigtsdtr. Eidet, Høylandet NT g. 1872 Josefine Fredrikke Lund Steinsgjerdet 1:10i f. 1845 d. 1911. Ole Kristian var i tillegg bruker, se Baustad ytre 1:9. Familien til Amerika 1887. Bosted Victoria, British Columbia Canada og fra 1902 Seattle WA. De brukte etternavnet Mathisen i Amerika.

a. Anna Konstanse Lund f. 1877 “Risøen” (kan være Risholmen under Stein) d. 1942. Til Amerika 1887. g. ca. 1897 Alfred Magneson. Bosted Canada. g. II 1919 Seattle, Andrew (Andreas) Torgerson (f. 1860 Smestadmoen) Smestad, Ringebu OP d. 1947). Bosted Seattle. Anna hadde ingen barn

b. Karl Martin Lund f. 1880 “Risøen” (kan være Risholmen under Stein), ug. i 1930. Til Amerika 1887. Bosted Alaska og Seattle

 

Jeg har bestilt "death certificate" for Anna Konstanse. Det tar ca. 2 mna. Hvis du vil se den, sende meg din e-post adresse til margaretmiller4@charter.net (Stein 1:8)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Margaret,

Takk for at du informerte om hva du fant. Nå trenger jeg ikke lete mer etter Oles etterkommere. Døde Katø Martin også i Seattle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne. Mener du Katø? Tror Karl/Carl. Jeg vet ikke hva ble han av. Jeg har bestilt "the obituary" for søstera Anne fra 1942. Det tar ca. 2 mnd. Hvis du vil ha en kopi, send meg e-post (se ovafor). Jeg har noen datøer:

Josephine d. 12/3 1911

Ole d. 30/1 1930

Anna C. d. 5/9 1942

Andrew d. 15/6 1947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.