Gå til innhold
Arkivverket

Får ikke søkt i det gamle Digitalarkivet


Charlotte Hagen
 Del

Recommended Posts

Når jeg forsøker å søke i de databasene som fortsatt bruker det gamle grensesnittet får jeg konsekvent alltid følgende feilmelding, den har jeg fått i snart et år og har hele tiden trodd at det var midlertidig, men det ser ikke sånn ut :)

 

Noen som har forslag til hvordan jeg fikser dette?

 

post-3355-0-23324900-1362412783_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den siden jeg alltid går inn fra og det er der jeg får feilmeldingen.

 

Det er ikke forumet jeg forsøker å søke i Ken, det er Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går i gang med et søk, vil serveren forsøke å legge en informasjonskapsel/cookie på maskinen din for å identifisere din maskin og de søkene du gjør i den søkeøkten. Hvis du har stengt for at informasjonskapsler vil du få feilmelding. Du kan enten åpne opp for cookies eller du kan legge inn digitalarkivet.no som et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går i gang med et søk, vil serveren forsøke å legge en informasjonskapsel/cookie på maskinen din for å identifisere din maskin og de søkene du gjør i den søkeøkten. Hvis du har stengt for at informasjonskapsler vil du få feilmelding. Du kan enten åpne opp for cookies eller du kan legge inn digitalarkivet.no som et unntak.

 

Dette løste dessverre ikke problemet mitt, jeg får fortsatt samme feilmelding. Jeg har forsøkt både Chrome og Explorer og restartet til og med pcen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for forsøket, men jeg tror ikke feilen ligger i Chrome, jeg har samme problem med Internet Explorer. Jeg får vel kanskje bare leve med at jeg ikke får tilgang til disse databasene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville ikke fått melding om feil 103 om ikke det nettopp var fordi Crome var feil installert.

 

Det er utviklerne bak Google Crome som har nummerert alle mulige feilmeldinger,

for å kunne identifisere dem når feilene oppstår hos kundene.

 

Jeg vet ikke nok om dette til å påstå at når windows-komponenten expand. exe mangler,

vil det også ha betydning for Internet Explorer, men jeg ville ikke utelukke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.