Gå til innhold
Arkivverket

Opplysninger om David Birger Nilsen f. 1894


Bjørn Melvold
 Del

Recommended Posts

Søker opplysninger om min farfar. Han ble født i Drammen i 1894. Da min far ble født i 10.01.1921 bodde han i Tønsberg, og jobbet som sjåfør. Der stopper alle spor etter han. Han var ikke gift med min farmor. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Bjørn Melvold

 

Vi har undersøkt om vi kan finne bidragssak i Vestfold. I brevjournal for bidrag i Nøtterøy lensmannskontor har vi funnet en innførsel fra september 1923 som gjelder Birger Daniel Nilsen, sjåfør. Vi lurer på om dette kan være personen du etterspør. Her blir det opplyst at han har flyttet til Tønsberg. Videre opplysninger om han har vi ikke funnet, med unntak av at hvis du søker i DIS – gravminner kan du finne han igjen her.

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kirkebok fra vestre aker i Oslo 15.05.21, er hans navn David Birger. Dersom det er rett person dere har funnet, står det noe om hvem bidrag ble gitt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke hvem bidrag ble gitt til. Det er herredskassereren i Løten som spør, de har lagt ut beløp for Nilsen og ønsker at dette skal bli tilbakebetalt.

 

Hvis mor og barn bodde i Oslo, kan du kontakte Oslo byarkiv og høre om de kan ha en bidragsak. Her kan det være opplysninger om hvor faren oppholdt seg.

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det står ikke hvem bidrag ble gitt til. Det er herredskassereren i Løten som spør, de har lagt ut beløp for Nilsen og ønsker at dette skal bli tilbakebetalt.

 

Hvis mor og barn bodde i Oslo, kan du kontakte Oslo byarkiv og høre om de kan ha en bidragsak. Her kan det være opplysninger om hvor faren oppholdt seg.

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

 

Har funnet ut at han giftet seg 22. januar 1921, med Ragna Elisabeth Karlsen. Har foreløpig funnet at de har 3 barn sammen. Mulig det er fler, men det har jeg ikke funnet. Det jeg lurer på, er om det finnes nålevende barn, barnebarn eller oldebarn etter Birger og Ragna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne personer frem i tid er vanskelig. En mulighet er å finne dødsfallsmelding og eventuelt skifte etter Ragna eller Birger, og om det kan være innført navn på arvinger her. For at det skal være mulig å finne dødsfallsmelding må du imidlertid finne ut hvor og når de døde. Vi gjør oppmerksom på at slike kilder kan inneholde opplysninger som er taushetsbelagte, og at vi her ikke legger ut navn på arvinger som kan tenkes å være i live. Hvis det viser seg at de er døde i vårt distrikt kan du eventuelt kontakte oss på e-post eller via vårt kontaktskjema på nett.

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.