Gå til innhold
Arkivverket

Klausulert skifteliste fra 1840-tallet?


Hallvard Bragstad
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver å få opp følgende skifteprotokoll for Gauldal i Sør-Trøndelag:

Skifteliste (skiftejournal) 2

1814 - 1843

 

Jeg får da til svar at "Etterspurt side er ikke tilgjengelig på internett, grunnet personvern eller andre klausuler".

 

Mitt spørsmål er hvorfor er denne kilden klausulert - eller er dette en teknisk feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt spørsmål er hvorfor er denne kilden klausulert - eller er dette en teknisk feil?

 

Det er en teknisk feil. Bildefilene har navn som begynner på tl, som om dette skulle ha vært en tinglysingskilde. Systemene som sperrer filer for bruk baserer seg på de to bokstavene i begynnelsen av filnavnene, i kombinasjon med visse indekseringsvariabler. Systemet gjenkjenner ikke disse bildefilene som tillatte å vise.

 

Vi er kjent med denne feilen, men den har så langt ikke nådd opp til toppen av prioriteringslista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Det er en teknisk feil. Bildefilene har navn som begynner på tl, som om dette skulle ha vært en tinglysingskilde. Systemene som sperrer filer for bruk baserer seg på de to bokstavene i begynnelsen av filnavnene, i kombinasjon med visse indekseringsvariabler. Systemet gjenkjenner ikke disse bildefilene som tillatte å vise.

 

Vi er kjent med denne feilen, men den har så langt ikke nådd opp til toppen av prioriteringslista.

 

Dette er fikset nå. Beklager ventetida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.