Gå til innhold
Arkivverket

1925 Arne Otto Nilsen (jakobsen) f 24 juni 1925


Wærnes
 Del

Recommended Posts

Hei

 

jeg står litt fast og trenger litt hjelp, skulle ha hatt tak i kirkeboka på dåpen til Arne Otto,

det ryktes at han er født på andenes(Dverberg??, Andøya) Hans mor Betsy kaspersen f 4 sep 1900 er fra Dverberg.

og jeg finner henne 31 oktober 1915 til konfirmasjon, men så stopper alt opp for meg.

Noen som vet å gi meg et spark bak??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner henne som konfirmant i dverberg i 1915, men så slutter sporene, tenkte kanskje at Arne otto var døpt der også, og det ligger kirkebøker ute for tidrommet også, men finner ingenting,

så prøvde jeg å finne ut om hun hadde flyttet derifra, man klarte ikke å finne spor av det heller, så hun forsvinner helt for meg etter konfirmasjonen i 1915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Finnes det eventuelt noe muligheter for å finne ut hvor Betsy kaspersen hadde tilholdssted da Arne Otto ble født i 1925.

Har scrollet meg igjennom kirkebøkene fra andenes uten å finne spor Arne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Betzy Marie fikk en sønn som het Ludvik også:

 

Ludvik,født 14 aug 1923,døpt 27 juli 1925.

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Andenes i Dverberg, Klokkerbok nr. 899C05 (1918-1945), Fødte og døpte 1925, side 28.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-29

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...60322040836.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan stemme, tror Ludvik døde tidlig i barneårene.

Det jeg forøvrig stusser litt på her, er at Betsy i dåpsprotokollen står som ekte født/døpt og far heter Olai Kaspersen.

men her heter hun plutselig Nyheim, og Ludvik er etter det jeg ser født utenfor ekteskap.

kan eventuelt hennes mor ha giftet seg på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er hun i Andenes den 27 juli 1925 i dåpen til sin sønn ludvik, det er 1 mnd etter at Arne Otto ble født, men han finner jeg ikke spor av igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "Dødsfall i Norge 1995-2001" finn eg 19 treff på personar fødde 24/6 1925. 3 av desse gjeld ein Arne Otto Gudbrandsen f. 24/6 1925 og død 4/2 1999. Kan denne karen ha noko med den Arne Otto du spør etter å gjere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.