Gå til innhold
Arkivverket

Joran Evensdatter f.1786 Seljord -Joran Evensdatter f.1789 Rollag


Wenche Hillstrand
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på hvilken Joran Evensdatter som var gift med Knut Pedersen. Vet dessverre ikke hvor han kom fra.

 

Den ene Joran var født i 1786 i Seljord med foreldre Even Gumundsen og Kristine Evensdatter den andre i Rollag i 1789

med foreldre Even Knutsen og Ragnhild Gunnulsdatter.

 

Den Joran som er født i Selfjord giftet seg med Knut Pedersen 24 januar1819 i Seljord. Finner ikke noe ekteskap

på hun andre.

 

Prøver å følge sønnen Even Knutsen født 1827 i Rollag som gjennom ekteskap med Randi Knutsdatter

havnet i Skoger i Buskerud.

 

Joran Evensdatter og Knut Pedersen hadde 2 andre barn som jeg vet om, begge født i Rollag.

 

Peder født 1824 og Joran født 1825.

 

Noe som vet hvem av disse Joran som er riktig mor til Even født 1827, og hvor han Knut Pedersen kom fra.

 

 

mvh

Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilken Joran Evensdatter som var gift med Knut Pedersen. Vet dessverre ikke hvor han kom fra.

 

Den ene Joran var født i 1786 i Seljord med foreldre Even Gumundsen og Kristine Evensdatter den andre i Rollag i 1789

med foreldre Even Knutsen og Ragnhild Gunnulsdatter.

 

Den Joran som er født i Selfjord giftet seg med Knut Pedersen 24 januar1819 i Seljord. Finner ikke noe ekteskap

på hun andre.

 

Prøver å følge sønnen Even Knutsen født 1827 i Rollag som gjennom ekteskap med Randi Knutsdatter

havnet i Skoger i Buskerud.

 

Joran Evensdatter og Knut Pedersen hadde 2 andre barn som jeg vet om, begge født i Rollag.

 

Peder født 1824 og Joran født 1825.

 

Noe som vet hvem av disse Joran som er riktig mor til Even født 1827, og hvor han Knut Pedersen kom fra.

 

 

mvh

Wenche

 

Den Jøran Evensdatter som er født 1786 i Seljord med far Even Gudmundsen er mor til Even Knutsen.

 

Knut Pedersen er født 1786 i Rollag, foreldre er Peder Halvorsen f.1746 som giftet seg i 1777 med Jøran Knutsdatter f.1756

 

I tillegg til Peder f.1824, Jøran f.1825 og Even f.1827, hadde Knut Pedersen og Jøran Evensdatter Anne f.1819 og Halvor f.1820

Anne og Halvor er født i Seljord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, takknemlig for svar.

 

Det som gjorde meg svært så usikker var at ifølge 1865 tellingen for Skoger så står Even Knutsen

gift med Randi Knutsdatter oppført som født i Skoger, hvilket han da ikke kan være da han er født 7 desember på

gården Bech i Rollag, dette gjorde meg svært usikker på om det var riktige Even Knutsen foreldre jeg hadde funnet.

 

Men det viser seg altså at fødested i 1865 -tellingen ikke er korrekt.

 

mvh

Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg lurer på hva foreldrene til Jøran Knutsdatter født 1756 i Rollag heter. Hun som ble gift med Peder Halvorsen i 1777

Fant en født i 1756 med klarer ikke å se hva hennes far heter, eller om det er den riktige Joran

som jeg fant

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8554&idx_id=8554&uid=ny&idx_side=-52

Høyre side

 

Synes det står etternavn Knut Gg?????

 

mvh

Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.