Gå til innhold
Arkivverket

Anton Klausen (Haug, Eiker) og Livie Henriette Nilsdtr., Eidsfoss, Hof, Vestfold


TangenTorunn
 Del

Recommended Posts

Anton Klausen ble født på Grøsland 13. juni 1883 og døpt 28. oktober s.å. i Haug, Eiker, Buskerud.

 

17. desember 1905 giftet han og Livie Henriette Nilsdatter seg i hennes hjembygd; Hof i Vestfold. Livia ble født på Eidsfoss 20. mars 1887 og døpt i Hof den 29. mai.

 

Barna deres (så langt som jeg kjenner til) var

 

Margit Kaspara Klausen, født 9. juli 1907. Døpt i Hof kirke 18. august 1907.

Hun giftet seg med Albinius Haugerud (født 1. mars 1905, død 1984) i 1933.

Fikk de barn? Margit Kaspara Klausen døde i Hof i 1996.

 

Nils Martin Klausen. Født den 31. januar, døpt i Hof 5. mai 1910.

Han ble gift med Hilda Henriksen Rosenhaug, født 17. februar 1805, Trondenes, Troms.

Hun døde i Hof i 1971, han i 1997. Fikk de barn? Var de mon foreldre til Henry Inge Klausen, 1944-2005?

 

Lina Otilie Klausen, født den 21. mai 1913, døpt i Hof 3. august.

I 1930 ble hun viet til Normann Karlsen Hammeren (visstnok en slektning), født 24. mai 1909, død 1983. Jeg er blitt opplyst at hun døde i 1971. Fikk ekteparet barn?

 

Asta Lovise Klausen. Født 21. mai, døpt 25. juli 1915, Hof. Hva skjedde med henne?

 

Klaus Emil Klausen, født 19. mai 1917, døpt 8. juli 1917, hans videre skjebne?

 

Hans Oskar Klausen. Født den 25. mai 1919. Han fikk navnet sitt i Hof, 29. juni samme år. Han døde i Eidsfoss i 1983. Giftet han seg, hva arbeidet han med, fikk han barn?

 

Datter født i 1921.

 

Johan Henry Klausen, født 4. august 1923, døpt i Hof 23. september, død 1944.

 

(Jeg får ikke til å legge inn linker nå, men lærer vel etter hvert.)

 

 

Jeg har mange spørsmål, og nå håper jeg på god hjelp og en del svar, kontakt med etterkommere, informasjon, eventuelle rettelser og annet - på forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei Torunn Tangen!

 

Jeg kjenner til Asta Lovise siden hun giftet seg med min manns onkel Gunnar Skillinghaug. De bosatte seg i Holmestrand og har to nålevende barn der :)

Asta døde i Holmestrand i 1992 og er gravlagt på Botne kirkegård.

Her er lenke til bilde av gravminnet som ligger på Slekt og Datas (tidligere DIS-Norge) nettsider:  http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=3941776 

 

Jeg har lovt datteren å hjelpe til å finne de nærmeste til Asta, derfor fant jeg dette innlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Liv Ofsdal.

 

Torun Tangen har ikke vært pålogget siden sept 2015.

 

Kanskje lurt å prøve å sende henne en PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Liv Ofsdal.

 

Torun Tangen har ikke vært pålogget siden sept 2015.

 

Kanskje lurt å prøve å sende henne en PM?

 

Takk, jeg har tatt kontakt på annen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.