Gå til innhold
Arkivverket

Anne Marie Hansdatter Holla/ Telemark.


Solveig Westgård.
 Del

Recommended Posts

Anne Marie Hansdatter født 21-8-1882, døpt 8-10-1882 i Holla kirke.

 

Skulle så gjerne finne litt om henne også.

Finner henne ikke konfirmert.

Døde hun som lita tro?

 

MVh Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det henne som er her? http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=29&filnamn=f00818&gardpostnr=567&personpostnr=3411&merk=3411#ovre

 

Tjenestejente for formannen på en trelasttomt og hans familie i Solum, og hun er født i Holla.

(Ved dåpen til Anne Marie arbeidet faren hennes på Sagbruget hvor de også bodde.)

 

Fødselsåret er satt til 1881, men jeg har sett større feil med fødselsår i tellingene.

 

Dåpen hennes: Telemark fylke, Holla i Holla, Ministerialbok nr. 8 (1882-1897), Fødte og døpte 1882, side 7.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5626&idx_id=5626&uid=ny&idx_side=-10

(nr. 36)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne Lise og Berit.

 

Da får vi håpe at det er henn. Har leita etter hennes konfirmasjon,men har ikke funnet noe.Da må jeg se om hun gifta seg .

Det hadde vært moro å få de 5 søskna på plass.

Men først må jeg takke dere alle, for at dere har hjulpet meg. Tusen takk, er veldig glad for det.

 

 

MVH Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kan noen hjelpe meg med å leite etter konfirmasjon til Anne Marie Hansdatter.det hadde vært moro å finne ut noe om henne også. Døde hun som lita, siden hunn ikke finner henne på folketellinga.

 

Er det noen som vil hjelpe meg.

 

MVh Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

 

Beklager at jeg spør om hjelp igjen til dette emne.

Jeg har prøvd å leite etter hennes konfirmasjon, men finner ikke noe. Heller ikke noe gifte.

Kan hun ha dødd som lita.

 

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Ja der var hun. Hun har Olsen som etternavn nå. Det var derfor hun var vanskelig å finne. Tusen takk Inge Nygård.Det var veldig bra.

 

Da kan det hende at det går an å finne ut om hun ble gift.

 

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.