Gå til innhold
Arkivverket

Søker etterkommere av Gunder Gundersen Mortenshusa og Ulrikka Bergersdatter fra Elverum.


Hanne W. Berghagen
 Del

Recommended Posts

Finnes det noen etterkommere etter Gunder Gundersen f.07.02.1830 Mortenshusa- Elverum og Ulrikka Bergersdatter f.15.08.1833 Floberghagen - Åsnes her på dette forumet? Dette er mine tippx2 oldeforeldre. Deres datter Marte Gundersdatter Lillehagen f.19.06.1877 var min tippoldemor og hennes datter igjen Margit Johnsdatter Lillehagen f.18.10.1896 var min oldemor. Hvis noen kjenner til etterslekt av noen av disse ville jeg satt stor pris på om de tok kontakt. Jeg skulle så gjerne ha vist litt mer om denne siden av slekta og hvis det skulle finnes noen bilder av noen av disse eller fra gården Mortenshusa eller Lillehagen på Elverum hadde jeg blitt utrolig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telling 1865.Mortenhusa Elverum.

 

Gunder Gundersen Husfd. g Husm. med Jord, Skomager 1830 Elverums Prgj.

 

Rækka Bergersdatter hans Kone g 1830 Aasnæs Prgj.

 

Anne Gundersdatter deres Datter ug 1857 Elverums Prgj.

 

Berte Gundersdatter deres Datter ug 1860 Elverums Prgj.

 

Ole Arnesen Logerende ug Skomager 1842 Elverums Prgj.

 

Karen Arnesdatter Logerende ug Helseløs 1847 Elverums Prgj.

 

http://www.rhd.uit.n...nr=0060&lnr=000

 

 

Legger inn dåpen til 3 av barna deres:

Gunder Gundersen

Norway, Baptisms,

 

 

1634-1927 birth: 02 Mar 1866 christening: 02 Apr 1866 , ELVERUM, HEDMARK, NORWAY residence: 1866 Elverum, Hedmark, Norway

  • parents:Gunder Gundersen, Rikke Bergersdr

Gunder Jakob Gundersen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 22 Oct 1869 christening: 10 Apr 1870 , ELVERUM, HEDMARK, NORWAY residence: 1869 Elverum, Hedmark, Norway

  • parents:Gunder Gundersen, Ulrikke Bergersdr

Johan Gundersen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 17 Oct 1873 christening: 21 Dec 1873 , ELVERUM, HEDMARK, NORWAY residence: 1873 Elverum, Hedmark, Norway

  • parents:Gunder Gundersen, Ulrikke Bergersdr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Finnes det noen etterkommere etter Gunder Gundersen f.07.02.1830 Mortenshusa- Elverum og Ulrikka Bergersdatter f.15.08.1833 Floberghagen - Åsnes her på dette forumet? Dette er mine tippx2 oldeforeldre. Deres datter Marte Gundersdatter Lillehagen f.19.06.1877 var min tippoldemor og hennes datter igjen Margit Johnsdatter Lillehagen f.18.10.1896 var min oldemor. Hvis noen kjenner til etterslekt av noen av disse ville jeg satt stor pris på om de tok kontakt. Jeg skulle så gjerne ha vist litt mer om denne siden av slekta og hvis det skulle finnes noen bilder av noen av disse eller fra gården Mortenshusa eller Lillehagen på Elverum hadde jeg blitt utrolig glad.

 

 

Gunder og Ulrikke var mine oldeforeldre. Jeg har Lillehagen som mitt feriested sammen med en slektning.

 

Mvh Ann L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunder Gundersen Mortenshusa og Marte Olsdatter Murud fikk Martin Gundersen Murud. De var ikke gift. Jeg har 35 etterkommere etter Martin.

 

Jeg er interessert i å utveksle navn. Jeg samler for en av etterkommerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hei. Martin Gundersen Murud var ikke biologisk sønn av Gunder, men hans adoptivsønn. Far til Martin ( Per Søberg)døde året før sønnen ble født. Leste en merknad om at Gunder fikk Lillehagen i betaling mot at han adopterte Martin. Ser av folketellingen i 1865 at Martin er 11 år og bor med sin mor Marthe Olsdatter Murud( ugift). Marthe bestyrer Broderens Husholdning. Hvorfor Per Søberg ordnet det slik at Gunder, Skomaker, adopterte sønnen vet jeg ikke? Var det for å sikre sønnen sin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.