Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmeldinger i Bergen - Kønig


Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Hei,

Eg skulle gjerne ha visst kven som er nemde i dødsmeldingane etter ekteparet Adolf Martin og Olga Kamilla Kønig d. hhv 25.01.1966 og 28.12.1972.

 

Er også interessert i å vite kven som er nemd i dødsmeldinga for dottera Mary som dø i 1985 (har ikkje eksakt dato) som var gift med

145 Johnsen, Johan Ingolf Kirkebirkeland, Nest. Nov 05 1970. Evt. opplysninger fra dødsmeldinga etter Johan Ingold Johnsen om det ikkje finnes noko etter Mary tilgjengelig.

 

 

Id Fnavn Enavn Pnavn Fdt Får Ddt Dår Bdato Bår Kj T F R Gnr B Gravsted Kommune Korr

73074 Olga Kamilla Kønig 1885 1972 k Haukeland A00 11 7 Vis <bilde.php?id=73074> Møllendal Bergen

73075 Mary Kønig 1914 1985 k Haukeland A00 11 7 Vis <bilde.php?id=73075> Møllendal Bergen

79986 Adolf M. Kønig 1603 1885 2501 1966 m Haukeland K00 16 21 Vis <bilde.php?id=79986> Møllendal Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Johan Ingolf Johnsen døde i 1970 hade han enken Gerda og to døtre: Synnøve og Inger Johanne.

 

Da skomaker Adolf Martin Kønig døde i 1966 etterlot han seg enke Olga og barna:

 

Fritz Kønig, Åsane

Mary Johnsen

Ansgar Kønig

Alfhild Olsen

Margrethe Nilsen, Åsane

Alf Kønig var død før faren, og han hadde etterlatt seg sønnen Thoralf K., og datteren Aase Ellingsen, Fyllingsdalen.

 

Vi finner ikke Mary Kønig i listene over anmneldte dødsfall i Bergen 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk.

 

Mary burde vel hatt etternamnet JOHNSEN. Ho var gift med Johan Ingolf Bernhard (Larsson) JOHNSEN (faren var fra Hersvik).

 

Etter det du har skrive over er det kanskje ikkje rette Johan Ingolf JOHNSEN eg hadde funne fram...!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
  • 1 år senere...

Hei. Jeg er Odd Arne Nilsen. Barnebarn til Adolf Martin Kønig og Olga C Kønig. Mary (Kønig) Johnsen, gift med Johan Johnsen. Jeg vet at Johan var en gammel sjømann. Hørte mange historier. Alf Kønig var min mor, Margrethe sin eldste bror. Kan ikke huske at Johan het Ingolf til mellomnavn. Han hadde kun en nevø i Bergen.

 

Mvh Odd Arne Kønig Nilsen

Endret av Odd Arne Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sendes ikke ut melding om nye svar i denne tråden. Om en ‘tagger’ trådstarter, vil det gis melding neste gang vedkommende er pålogget forumet.

 

@Gisle Hersvik

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.