Gå til innhold
Arkivverket

Er det feil?


Barlien
 Del

Recommended Posts

Hei!

Sitter og nøster litt. Har en tippoldemor ved navn Sanna Barlien, f. 04.09.1861 - d. 24.10.1926 gift med Johan Barlien f. 07.05.1863 - 05.07 1932. Når jeg søker kommer det opp to stk. Sanna - med nesten lik fødselsdato en født 04.09.1861 og en født 05.091861 og begge har relasjoner til Johan Barlien. Hvordan finner jeg slekta fremover i tid ut fra disse, mangler noen navn? Blir veldig glad for hjelp :-)

Se her:

Navn

Fødselsdato

Fødested

Stilling og stand

Bosted

Hendelsesdato

Rolle

Kilde

Sanna A. Barlien

05.09.1861

Overhallen

hm g inderstkone - husstell

Overhallen: Helgeenget (plads)

1910-12-01

folketelt

Folketelling 1910 for 1744 Overhalla herred

Sanna Margrete Barlien

1861

Overhalla

Kone

Furrenesset

1926-11-06

avdød

Ministerialbok for Overhalla prestegjeld, Skage sokn 1900-1932 (1744P)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søker kommer det opp to stk. Sanna - med nesten lik fødselsdato en født 04.09.1861 og en født 05.091861 og begge har relasjoner til Johan Barlien.

 

Det ser ut til å være samme kvinne. Det ene treffet er i folketellinga 1910, det andre er i begravelseslista fra kirkeboka. Digitalarkivet inneholder mange forskjellige kilder, slik at en og samme person kan forekomme mange ganger.

 

Hvordan finner jeg slekta fremover i tid ut fra disse, mangler noen navn?

 

Folketellinga 1910 nevner tre barn. Kanskje du finner disse gift i kirkeboka for Skage sokn 1900-1932?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, "Barlien" - eg synest du skulle forandre overskrifta på dette emnet. Dersom du tek med namn og geografisk område på den du leitar etter blir det mykje større sjanse for å få svar. Kostar du på deg eit førenamn aukar sjansen endå meir! Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

[/color]

 

Det ser ut til å være samme kvinne. Det ene treffet er i folketellinga 1910, det andre er i begravelseslista fra kirkeboka. Digitalarkivet inneholder mange forskjellige kilder, slik at en og samme person kan forekomme mange ganger.

 

[/color]

 

Folketellinga 1910 nevner tre barn. Kanskje du finner disse gift i kirkeboka for Skage sokn 1900-1932?

Tusen takk for tips :-)

 

Ved dåpen står det hun er født 4. september 1861 og hun er tvilling.

 

http://www.arkivverk...y&idx_side=-43.

Er det etterkommere eller aner du er ute etter?

Ja er etterkommere ja. Det er noen huller her og der. Vet ikke hva tippoldeforeldrene heter, men har oversikt over tipptipp og tipptipptipp. Men er litt ny på hele greia, så det er meget mulig jeg leter feil :-)

 

Tror den Sanna A. er Sanna Andreasdatter og dermed Sanna Margrethe Barlien

 

Hun gifter seg her: http://www.arkivverk...y&idx_side=-100

 

Nord-Trøndelag fylke, Ranem i Overhalla, Ministerialbok nr. 764A10 (1881-1896), Ekteviede 1888, side 109

Takk for hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av Sannas barn er din oldefar, Aksel, Sigurd, Jens eller Gunnar? Jeg antar det er en av guttene siden du bruker Barlien.

Det er Sigurd :-)

 

Det er Sigurd :-)

Men de barna jeg har fått opp er: Sigurd, Astrid, Aksel og Hilda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhalla bbok 2, s 367:

Johan Mathiassen Barlien f 7 mai 1863 d 5 juli 1932. Tømmermann og formann i Skage lense. gift med Sanna Margrete Andreasdatter Opdal f 4 sept 1861 d 24 okt 1926, datter av Andreas Olsen Opdal og h. Anne -Severine Olausdatter Grande. 6 barn. - Sigurd og Gudlaug f Vestvik fikk 9 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følgende barn av Sanna og Johan.

Hilda 1889

Aksel 1890 d 1964

Astrid 1892

Magnhild 1894

Sigurd 1897 d 1965

Jens 1898 d 1965

Gunnar 1901.

 

På Sigurd har jeg 10 barn.

Mathilde, Johan, Gunnar, Hjørdis, Solveig, Åse, Bjørn Helge, Sonja, Grete og Hans Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det Gunnar f i 1901 som ikke er med i bygdeboken. Bboken sier at Sigurd døde 7 feb 1964.

Boken har bilde av Johan Mathiassen sin farfar f 1788.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett Grete. Sigurd døde i 1964, og Gudlaug i 1994, begge begravet på Skage kirkegård. Men det kjenner sikkert Barlien til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd og Gudlaug sine barn: Johan f 1926, Gunnar f 1927, Hjørdis f 1929, Solveig f 1930, Åse f 1934, Bjørn f 1937, Sonja og Grete f 1941, Hans f 1950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Grete siden flere av dem lever la jeg ikke innfødselsår, men dette er søsken av hennes bestefar, så jeg regnet med at hun/han kjente til dem.

Ønsker hun mer om evt etterkommere forventer jeg ihvertfall å få vite navnet hennes, og hvor hun hører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.