Gå til innhold
Arkivverket

forfedre til Hans Olsen Skumsrud


Rita Lindbye
 Del

Recommended Posts

Hei. Nå har jeg lett i arkivet her og vært ellers ute på nette. Nå er sånn at jeg letter etter slektinger bakover i tid. Den siste jeg kom til var Hans Olsen Skumerud, når han døde står, men ikke når han ble født og hvem hans foreldre var. Er det noen som kan hjelpe meg?

 

Oppdatering.Nå har jeg vært ut på nette og fått litt mer info, men samtidig er noe litt uklart. En ting har jeg funnet ut, at Hans Olsen Skumsrud er inngift i Bjørnstad slekten. Han ble gift med Ingeborg Syversdotter Bjørnstad, hun var da datter av Syver Larsen Bjørnstad. Men samtidig er det litt inviklet med navn som går igjen i slekta, sånn som Syver, Hans og Lars. Når det blir mange nok er det lett at det går i stå, og blir litt forvirrende. Men er Lars Syversen Bjørnstad far til Syver Larsen Bjørnstad? Går det ann å finne Lars sin foreldre?

Håper noen kan hjelpe meg?

På forhånd takk.

 

Mvh Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hadde vert en fordel med litt mer opplysninger om du skal få hjelp. Når og hvor döde "Hans Olsen Skumsrud" ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en "Hans Olsen Skumsrud" som dör ca. 1760 i "Biri", er det han du mener ?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det han som var bruker på Bjørnstad, så har jeg en del?

 

Hei. Ja det er han, han bodde på søre Bjørnstad og var gift med IngeborgSyversdotter Bjørnstad.Detter var informasjon jeg fant på nette.Men før jeg kom dit, lette jeg på digital arkivet, og fant Lars Syver Bjørnstad, han er far til Fredrik Larsen.Så her fant jeg far Lars og sønn Fredrik i kirkeboka for Nes, da Fredrik giftet seg i 1853 med Marte Hansdatter.

 

Mvh Rita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en "Hans Olsen Skumsrud" som dör ca. 1760 i "Biri", er det han du mener ?? :rolleyes:

 

Hei. Beklager sent svar, er nye i dette. Men ja det er riktig person. Men hvordan kjenner du til Hans Olsen Skumsrud?

 

Mvh Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.