Gå til innhold
Arkivverket

Stokkmoen


Jon_L
 Del

Recommended Posts

Min mormor, Lillian Forbord, ble født i Værnes i 1923, og ved samme tid bodde hennes mor på Stokkmoen. Jeg gjetter at dette er fødestedet til min mormor. Kan det finnes noe om dette i bygdeboken? Jeg hadde gjerne villet ha nærmere opplysninger gjeldende hvor gården er, hvilket gårds- og bruksnummer som er brukt, og hvordan jeg kan finne ut mer.

 

Kan det finnes noe i bygdeboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

På www.nb.no finner du "Stjørdalsboka" i flere bind. Dersom du bruker søkefunksjonen når du "åpner" boka, får du treff på Stokmoen i flere av bindene.

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokmoen ligger under Stokkangårdene og finnes i Bind II del I. Har sett under Stokmoen men der fantes ikke Anne Josefine Hansen.

 

Hun kan jo være innflyttet. Finner henne ikke gift.

 

Men hun må jo finnes i 1910-tellingen.

 

V.h.

Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

Anne var fra Lofoten, og bodde bara i Stjørdal mellom 1922 og 1924. Hun var fraskilt, og ble aldri gift igjen heller. Kan dette gjøre det mer vanskelig å finne ut noe?

 

Til Bente: Når jeg søkte på Nasjonalbibliotekets side fant jeg bare Verdalsboka og Gårds- og slektshistorie for Skogn. Har jeg bruket søkefunksjonen på feil måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd,

 

Ja, jeg skjønner det, men det jeg mente var at det kanskje hadde blitt vanskelig å finne ut noe av dette ettersom Anne ikke bodde på Stokkmoen så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det kan bli vanskelig ettersom hun bare var et par år i område og ikke etterlot seg så mange spor.

 

Hun var kanskje i tjeneste hos noen og de var som regel ikke omtalt i bygdeboka.

 

Vet du om hun hadde slektninger på Stjørdal. Isåfall er det jo muligheter.

 

V.h.

Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Nei, Anne hadde ingen slektninger på Stjørdal, men kom dit fra Trondheim, hvor hun hadde bodd i tolv år. Hun ble gift der og siden skilt. Ellers tror jeg at hun mest bodde i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.