Gå til innhold
Arkivverket

Er det noen som klarer å tyde navnet.


Tom Larsen.
 Del

Recommended Posts

Her er et nytt bilde fra samme album som tidligere, jeg klarer ikke å tyde navnet som står på baksiden, ser ut som det slutter på ...........dal, er det noen som kan hjelpe. Tom

post-3544-0-21375300-1371584972_thumb.jpg

post-3544-0-35174900-1371584998_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else og Jarl, tusen takk for forslag, Etternavnet er nok Omdal (flere har det i Chr.sand i 1865.) 1 heter Oscar Ørsted Omdal, 14 år i 1865, så det kan muligens være han. Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berit, Jeg vil anta at 7/5-80 er datoen bildet ble gitt bort / eller mottatt, Albumet har tilhørt noen med navnet Grøndahl. Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Tom: Plutselig ser jeg at det faktisk kan stå Oscar Omdal bak på bildet!!!

Med litt velvilje kan kanskje mannen på bildet være bare 29 år???

Eller kan det finnes flere Oscar Omdal i 1880, en som er litt eldre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag Aage, jeg får bare håpe at det dukker opp et bilde som jeg kan sammenligne med. jeg må ta en tur på biblioteket i sommer, kanskje det finnes en bok på Omdal slekten. Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Kristiansandsbøker (www.bokhylla.no) finnes både sakføreren Oscar Omdal - og (den alt for unge) flygeren Oskar Omdal omtalt. Flygeren finnes det mange bilder av, og det bør vel også være mulig å finne noe av sakføreren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrettsakfører Oscar Omdal i 1885: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053284004504

 

Han er overrettsakfører allerede ved vielsen i 1882: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4263&idx_id=4263&uid=ny&idx_side=-261

 

Kanskje er datoen 7/5 1880 dagen han blei utnevnt til overrettsakfører? Det kan jo gjøres et oppslag i boka "Norske Prokuratorer, Sakførere og Advokater 1660-1905" http://forum.arkivverket.no/topic/154062-68700-noen-som-oensker-oppslag-i-norges-prokuratorer-sakfoerere-og-advokater-1660-1905/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil takke alle for all hjelp jeg har fått ang. dette bildet, jeg har tenkt å la saken ligge et par dager til jeg har vært på biblioteket, kanskje det finnes en slekts bok på Arenfeldt - Omdal - Grøndahl med fotografier. Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.