Gå til innhold
Arkivverket

Gina Olsdatter (f. 20.02.1884, Knapholmeie, Romedal)


Kjell Arne Brudvik
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Søker døds- og begravelsesdato (og evt. dødsårsak) til Gina Olsdatter - født 20.02.1884 på Knapholmeie, Romedal. Hun fikk et barn utenom ekteskap før hun 05.11.1904 giftet seg med Jon Adolf Kristoffersen født 27.10.1881 på Elseløkken, Romedal. Det siste jeg finner av de er i FT 1910 hvor de da er oppført på Stigen, Busvoldeie, Romedal med 3 barn; 2 de fikk sammen og da Gina sitt utenomekteskapelige barn. Tar også gjerne i mot samme informasjon om hennes mann, Jon Adolf.

 

Ha en fortsatt fin natt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse folkene var bare i 20-årene ved folketellingen i 1910. Uten noen indikasjon på et omtrentlig årstall for når de kan ha dødd, og uten å vite om de fortsatt bodde i Romedal, blir det for omfattende å sette i gang leting etter dem i dødsfallslistene. Vi har klokkerbøker med dødsfallslister for Romedal frem til 1956. Det vil si at for undersøkelser nyere enn dette, må du henvende deg til Stange kirkelige fellesråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Romedalboka bind 3 side 265 under GNR 82 BNR 8 Høyvold av Austad (Oustad),døde Gina Bakkerud 7. november 1920 og Jon Adolf Løkken 18. oktober 1945. Romedalboka nevner Stigen under Høyvold, men Romedalboka får det til å høres ut som Jon Adolf flyttet til Stigen som enkemann, så det er bra du har funnet ut at hele familien bodde der i 1910. Jeg kan skanne denne sida i Romedalboka og maile deg hvis du vil. I tillegg til de tre barna du nevner, jf folketellinga 1910: http://da.digitalarkivet.no/ft/bosted_land/bf01036400002395, står det to barn som begge døde som barn i Romedalboka. Det nevnes ikke i Romedalboka at Gina fikk det førstefødte barnet før hun traff Jon Adolf og gifta seg med ham. Knapholmeie skal sannsynligvis være Knapholen/Knapholseie. Familien nevnes så vidt jeg har sett for øvrig ikke under andre plasser enn Høyvold i Romedalboka. Romedalboka oppgir andre fødselsdatoer på Gina og Jon Adolf, jeg skal her og nå la det være usagt hvilke fødselsdatoer som er riktige: Gina født 9. februar 1884 og Jon Adolf født 2. november 1881. Romedalboka kaller Jon Adolf for "Johan Adolf", det kan være sammenblanding med ham som slik jeg forstår det må være broren hans, Johan Løkken som tok over Elselykkja etter foreldra. Jeg har ikke Romedalboka bind 2 tilgjengelig akkurat nå, men dette kan sjekkes i bind 2 s.570-571 under Elselykkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja jeg hadde satt stor pris på om du kunne scannet inn denne siden; i det minste gav det meg en pekepinn på hvilket år hun da døde, og ved å slå opp i kirkeboken for dette året så fant jeg dødsinnførselen hennes; sender deg en PM med kontaktinformasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.