Gå til innhold
Arkivverket

FT 1910 det finnes ingen ting i den ?


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Jeg henger meg på; FT 1910 fungerer ikke hos meg heller. Alle søk returnerer 0 treff. Prøvd både Internet Explorer og Firefox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer helt fint for meg nå.

 

Spør kanskje frekt no, men - har de lese rettleiinga? Viktig å søkje rett for å få treff..

Vet ikke med Berit, men jeg har ihvertfall lest den. I tillegg har jeg vært bruker her ganske så lenge og har søkt i 1910 telligen siden den kom ut. Så det er åpenbart at det var noe feil med søkefunskjonen. Men hva enn det nå var er nå heldigvis i orden igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også å få null treff på alt jeg søkte på i 1910-tellinga den natta. Først trodde jeg personen jeg søkte etter var død før 1910 eller uteglemt fra tellinga, da jeg ikke fikk treff på noen av de søkemåtene eller tenkelige navnekombinasjonene jeg prøvde. Søkte også med svært fleksibelt fødselsår (187*|188*) og fødestedsopplysning. Slo meg da til ro med at vedkommende ikke var registrert, men da jeg like etterpå heller ikke fikk treff på de andre to personene jeg søkte på - den ene visste jeg var i live (men hun kunne teoretisk sett vært uteglemt), begynte jeg å mistenkte at det kunne være en teknisk feil. Prøvde da med søk på navnekombinasjoner som garantert bør gi treff - Ol* Ols* eller Pe* Hans* i hhv. fornavn- og etternavnfeltet, men selv disse ga null treff (de burde gitt hhv. 22223 og 2616 treff). Heller ikke egne aner som jeg har sett i tellinga tidligere, var å oppdrive. Så det var som Ken sier åpenbart noe galt med søkefunksjonen den natta.

 

Etter at søkefunksjonen begynte å fungere normalt igjen, har jeg funnet alle de tre personene jeg søkte etter.

 

Til Aase: Jeg vet også hvordan man søker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.