Gå til innhold
Arkivverket

USA Nøtt : Engebret ( Emart ) Johannessønn Lundbakken , Venabygd ( senere Alvdal ) , hans emigrasjon og hvor ble han av ?


Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Kjære forum , prøver meg med en ny USA nøtt .

 

Engebret ( Emart ) Johannessønn Lundbakken , født ved Lundbakken i Venabygd den 10 mars 1831 , og døpt 29 mai 1831 . Engebret / Emart flyttet siden til garden Egnunden Nedre Aldal , i bygdeboka for Alvdal så står det at Emart døde som ung i Alvdal , men dette stemmer ikke , jeg vet at Emart emigrerte til USA .

 

Garden Einamo eller Nedre Egnunden i Alvdal , ble også skrevet som Moen .

 

Noen som kan hjelpe og finne hans utflytting fra Alvdal , hans emigrasjon og hvor det ble av han i USA ?

 

På forhånd tusen takk for hjelp , svar og innspill .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns å huske at du hadde et tema ang. Emart en gang før Bjørn, men jeg greier ikke å finne det igjen.

 

Er det samme mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIND A GRAVE FORUMS:

 

Registered: 08/04/09

 

Dear forum , can someone help me to find information about the destiny and life to one of my anchestor who migrate to the US proberly in Mai / June 1871 .

 

His name was Emart ( Engebret ) Johannesen . He was born in Norway the 10 of march in 1831 .

 

I have found his notice of migration in the norwegian churchbook that says that Emart Johanson will migrate to US proberly in May or June in 1871 .

 

I would be very grateful for any information about Emart Johanson's life and destiny in the US .

 

It will be very appricated .

 

Best regards to all the good helpers in this great forum from Bjørn Løkken in Norway .

http://www.google.no....48572450,d.bGE

 

 

 

Fra brukerforumet i Digitalarkivet:

 

Emart ( Engebret Johannesen Einunden / Moen ) Johanson emigrerte til USA , hvor ble han av ?

 

Startet av bjørn a. løkken, Apr 05 2012 13:07

 

http://forum.arkivve...777__hl__+emart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann - Mary

 

Tusen hjertelig takk igjen , igjen og igjen ...............

 

Dette var en sak som jeg hadde i April 2012 , og i påvente at jeg skulle bruke informasjonen som ble funnet " lot jeg det ligge " under mine innlegg , men igår da jeg skulle tilføre denne informasjonen inn i slektshistorien så var det slettet fra mine innlegg . Mon tro om innlegg som oppnår en viss elde automatisk blir slettet ? Hvis så er tilfelle så synes jeg at dette i bunn og grunn er idiotisk , da postene under mine innlegg i mitt hode fungerer som et " arkiv "

 

Men nå er det vel engang slik at informasjon i denne dataverdenen vi lever i , selv om den blir slettet " svever hvileløst frem og tilbake , høyt der oppe "

 

Men du Ann - Mary klarte å finne det ( selv om jeg brukte mye tid å prøve å google det frem igjen i går )

 

Vi får vel og rette en takk til " han der oppe " som våker over oss og hjelper og ivareta vår bortkomne slektsinformasjon i motsetning til systemet på forumet som ikke klarer det .

 

Tusen takk nok en gang Ann - Mary .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.