Gå til innhold
Arkivverket

Tynset Bygdebok. Gard og Ætt, bind 1 er skannet og gjort søkbar. Innset bygdebok det samme


Lars.O.Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Jeg har skannet denne boken (642 sider) fordi jeg fikk inntrykk av at denne var vanskelig tilgjengelig

 

Boken blir nok ikke publisert av meg, men 2 andre personer her på forumet får en kopi som søkbar pdf-fil av meg, og det blir da mulig å gjøre oppslag for de av dere som ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte visst å skrive at Innset bygdebok visstnok også er sjelden, så jeg skanner den neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk å skanne Innset BB i ettermiddag (567 sider). Mission completed. Da tar jeg snart ferie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei. Gammel tråd,  men jeg prøver allikevel og håper jeg får svar. Er på utkikk etter opplysninger om gården Brennan under Lien på Ulsberg. Noen som har noe å komme med der? Dette som er scannet som er nevnt ovenfor er det tilgjengelig en plass?

 

Mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Brennan i Rennebu du mener vel?

 

I Innset-boka er Brennan nevnt noen få ganger, men da i sammenheng med Rennebu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Er det mulig å få en pdf av Innsetboka, hadde det vært kjærkomment! Den er vanskelig å få tak i og svært vanskelig å lete i. Og flere av mine aner er omtalt der.

 

Hilsen

 

Knut Krokann

kkrokann@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få en pdf av Innsetboka, hadde det vært kjærkomment! Den er vanskelig å få tak i og svært vanskelig å lete i. Og flere av mine aner er omtalt der.

 

Hilsen

 

Knut Krokann

kkrokann@online.no

 

Hei

 

Boken kom ut i 1975, så i følge åndsverkloven har jeg ikke lov til å distribuere den til andre enn de som er i min private sfære, og to som var her på forumet i 2013 var nettopp det

 

Men jeg kan gjøre oppslag hvis det ikke blir en for omfattende jobb (mye å gjøre for tiden)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Står det noe i Innsetboka om Karl Rosenvinge som bodde på Jernåbakken, Jønnabakken eller liknende like nord for Ulsberg rundt 1900?

 

Finnes det noe om Brynhild Bersvendsdatter gift med Halvor Gisnås og deretter med Sivert Jensen Bruen/Broen? Brynhild levde fra 1761 til 1849.

 

 

Endret av Knut K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kan jeg ikke se at noen av disse er nevnt i Tynset BB bind 1

Endret av Lars.O.Wangensteen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ja jeg har en del om bakeren og hans to døtre. Hva vil du vite?

 

Brynhild finner jeg ikke noe om, ei heller Halvor eller Sivert

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Soknedal bygdebok bind 3 side 395: Carl Rosenvinge emigrerte til USA 27.4.1903 sammen med dattera Inga født 1899. Han var forlova med Sigrid Berntsdatter og hadde dattera Sigrid f. 1897. Sigrid ble nekta innreise av engelske myndigheter da hun var gravid med deres andre eller tredje? barn Kristine Eline f. 1903.

 

Hva står det om barn som han hadde med Karen Holthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Rosenvinge, trondhjemmer av fødsel, var utlært baker og anla bakeri på eiendommen. 1897 ble han gift med Karen Pedersdatter Holthe og fikk
tre døtre: Kaspara Anna, Margit Petra, ble forsytning på Holthe vestre og Inga Jenny.Karen døde 1902, 31 år gl. Etter hennes død utvandret han sammen
med døtrene til Amerika, hvor de ble gifte. Kaspara med Harry Brandsar mens Inga ble gift Mattson. Hun besøkte slekten i Norge sommeren 1965
sammen med sin datter og svigersønn. Karl Rosenvinge døde 1944.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.