Gå til innhold
Arkivverket

Lucas Pedersen Debes, omtalt i bygdebok for Sør-Odal bind 7 iflg. Fam.S. Kan noen slå opp?


Kathe Røed
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en forfader som heter Lucas Pedersen Debes som jeg har notert som født i Danmark i 1665. Men jeg har ham notert som gift med Ellen Cecilie Simonsdatter Kjærulf. Jeg har (idiotisk nok) ikke notert kilder, huff!! Men hun skal ha dødd i 1741 på Onsøy i Østfold. Lukas har jeg notert død i Danmark i 1729.

På Family S. står det en Lucas Pedersen Debes som gift med Ragne Olsdatter Store-Ullern. Det er ikke ført opp noen datoer på ham eller henne. Men det står at oppl. er hentet fra Bygdebok for Sør-Odal bind 7. Jeg lurer jo på om det er samme mannen. Hennes far er Ole Hansen Kvisler som er født i 1634, så det skulle ikke være så hakkende galt.

På forhånd takk

og mvh

 

Det ser ut til at "min Lucas" og denne her omtalte Lucas er fettere. Denne er sønn av søster til Min Lucas' far Peder Jacobsen Debes - Inger Jacobsdatter Debes. Så vet vi det!! Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør-Odal bygdebok bd 7 s 85, gården Store-Ullern:

 

Utdrag: barn nr 4 av Ola Hansen og NN Klemtesdatter, Ragne g 1694 med barber Lucas Debes fra Færøyene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Lucas Debes ,69 aar,ble begravet 28 mai 1741 i Fet.

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Fet, Ministerialbok nr. I 2 (1716-1815), Døde og begravede 1741, side 106.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7595&idx_id=7595&uid=ny&idx_side=-90

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061031040257.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja denne Lucas er det skrevet en god del om, ser det ut til. Så nå har jeg fått ham inn i systemet. Men om "min" Lucas finnes det lite å hente, ser det ut til. Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.