Gå til innhold
Arkivverket

Maler Lars Olsen, Tvedestrand og Marie Willeksdatter, Kragerø


Rulo
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg leser "Maler og Omstreifer Ole Knudsen", og "Arbeidsmand Villek Bjørnsen", under fedrenes navn.

 

Hilsen Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står også at Lars er født i Statelle og bosatt i Fjæreklev (= Fjærkleivene i Holt, Tvedestrand), mens Marie er født og bosatt i Sannikedal (= Sannidal, Telemark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være foreldrene til Marie ?

 

DECB.1797

9. DØBTE EN DRENG, BIØRN

PAR.: WELLICH BIØRNSEN OG ANNE SVENNUMSDATTER

RØRVIG

TEST.: ELLEV OLSENS KONE, CHRISTINE ANUNSDATTER,

RASMUS JØRGENSEN, CHRISTEN PEDERSEN OG HALVOR

FIMBOESEN

 

APRIL 1802

10. DØBT EN DRENG, OLE, HIEMMEDØBT

PAR.: WELLECH BIØRNSEN BARLINDAHLEN UNDER

VESTRE MOE OG ANNE SVENUMSDATTER

TEST.: HALVOR OLSENS KONE, ?? OLSDATTER,

HALVOR OLSEN, KNUD LARSEN OG SIMEN RASMUSSEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Marie f. 25. april, døpt 20. mai 1807 har foreldrene Gunnar fant:

Telemark fylke, Sannidal, Ministerialbok nr. 3 (1803-1813), Fødte og døpte 1807, side 78-79.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-42

 

Wellick Biørnsen Torkildalen under Mastre i Bamble og Anne Svenundsdatter.

Faddere: Halvor Biørnsens kone, Maren Olsdatter Hr. Pastor Drejer, Halvor Biørnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biorn Wellichsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 9 December 1797 Sannidal, Telemark, Norway residence: Telemark, Norway

  • parents:Wellich Biornsen, Anne Svennumsdatter

 

 

 

VIELSE: Wiglek Biornsen

Norway, Marriages, 1660-1926 marriage: 3 January 1796 Seljord, Telemark, Norway

  • spouse:Anne Svenungsdr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal han være født rundt 1815, men jeg finner han ikke i kirkeboken. Kan han være døpt et annet sted? Siden faren står oppført som omstreifer er vel dette kanskje mulig. Virker som en vanskelig oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet litt lenger med familien til Maler Lars Olsen (født ca. 1812-15) og Ingeborg Marie Velleksdatter (født 25 Apr 1807) i Sannidal, Telemark. Jeg har dessverre ikke kommet videre på foreldrene, men har funnet de fleste barna: Anne Levine Gurine Larsdatter f. 3 jul 1837 i Holt, Gunder Olaus Larsen f. 26 Okt 1839 i Holt, Ludvig Johan Larsen f. 9 Jun 1850 i Holt, Christiane Larsdatter f. 5 Nov 1853 i Holt, Oline Larsdatter f. 20 Nov 1856 i Holt og d. 1856 i Holt. De har da bodd i Holt mer eller mindre i perioden 1837-1856 når barna ble født. Jeg håper noen kan hjelpe meg videre med forfedre, ektefeller til barna osv. Faren til Lars står oppført som "Maler og omstreifer Ole Knudsen". Håper noen kan hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest alt som står her, men finner fortsatt ingen ting om "Maler og omstreifer Ole Knudsen". Kan navnet være lest feil? Håper fortsatt på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.