Gå til innhold
Arkivverket

Gunder Olsen og Ole Gundersen, Sarpsborg, 1700-tallet


Alberti-Espenes
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg jobber med å finne tilbake til mine forfedre og har så langt funnet en Gunder Olsen, gift med Berthe Sørensdatter, som fikk sønnen Ole Gundersen i 1756 (Ole Gundersen giftet seg med Mari/Maria Jacobsdatter, født 1758). De bodde - så vidt jeg har forstått - i gamlebyen i Sarpsborg. Er det noen som kan hjelpe meg meg å finne ut mer om Gunder Olsen og hans foreldre?

 

Takk skal dere ha

Mvh

Jostein Alberti-Espenes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jostein Alberti - Ser det er dårlig respons på ditt innlegg ,dette er ikke enkelt. Finner en mulig kandidat på Gunder Olsen født 7 mai 1739 i Tune, med far Olle Gundersen. Mulig du har dette fra før, Berthe og Gunders barn: Ole født 26 sept 1756 Tune - Søren 26 des 1760 Tune - Anders 13 jan 1764 Tune og Berthe 7 feb 1768 Tune. Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha, Karl Johnny. Jeg hadde ikke disse opplysningene. Jeg har forsøkt å søke i Digitalarkivet etter Gunder Olsen og Olle Gundersen, men uten å finne noe. Vet du hvor jeg kan finne ytterliger informasjon om Olle?

Vennlig hilsen Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jostein - Vanskelig å finne noe bakover. Maria Jacobsdatter og Ole Gundersen giftet seg i Tune 12 juni 1782.Deres barn Johan 11 aug 1782 - Svend 11 juli 1784 - Anne 5 apr 1787 - Hellena 1 feb 1789 - Gunner 26 des 1791 - Gunder 18 okt 1795 - Anne 17 mars 1793 - Tvillingene Ingeborg og Ole 10 juni 1798 og Ole 16 mars 1800. Alle døpt i Tune. Har sett på fadderne om mulig finne noe bakover der. Tror Maria Jacobsdatter må ha en søster ved navn Elen Jacobsdatter, hun er nevnt som fadder ved et av barnas dåp. Skal søke på henne for om mulig finne Marias fødsel og foreldre.Ved vielsen er hans adresse Gamlebyen,som vel var det gamle navnet på Sarpsborg, hennes adresse er gleng. Hilsen Karl Johnny Somme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.