Gå til innhold
Arkivverket

Sølfest Larsson, fødd Noreg 1865 - "prisoner" i Waukesha, WI i 1880 - kven var han?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

FT1880 for the Wisconsin Industrial School for Boys i Waukesha, WI syner blant fleire hundre ungdomar som dels hadde psykiske lidingar eller "kriminelle tendensar" ein norsk gut:

 

Solfest Larson - 15 år, fødd i Noreg av norske foreldre.

 

Kven var denne guten og kvar vart han av?

 

FT1865 syner i heile Noreg berre tre "kandidatar":

 

* Sølfest Larsson, fødd i Hafslo 2.9.1865 som son av husmannssonen Lars Iverson Sandvik frå Luster og husmannsdotteri Susanna Johannesdotter Sviggum frå Hafslo. Denne Sølfest utvandra til Amerika med mor si i 1866, og er truleg oppvaksen i Vernon Co., WI der mori gifte seg hausten 1881. Lagnaden hans er ukjend!

 

* Sølfest Larsson, fødd på Enebo nordre på Lesja i 1865 (http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0512&kenr=001&bnr=0047&lnr=00).

 

* Sølfest Larsson, fødd på Aamod nordre i Skjåk i 1865 (http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0513&kenr=008&bnr=0004&lnr=00).

 

Eg veit ikkje om nokon av dei to andre utvandra til Amerika, men eg ser ingen av dei i FT1900, so dei KAN godt ha utvandra.

 

*** Er det mogeleg, til dømes gjennom lokale bygdebøker for Lesja og Skjåk, å fortelja om nokon av dei to aktuelle personane kan ha utvandra til Amerika?

 

*** Er det vidare mogeleg å finna ut kvar det vart av denne Sølfest Larson frå Waukesha, WI?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Oyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn ein Sylfest E. Larson i Sør-Dakota i 1900. Han er i følgje FT fødd i 1865, immigrerte i 1885 og gifta seg ca 1895.

 

Sylfest E Larson, "United States Census, 1900"Name: Sylfest E Larson

Titles and Terms:

Event Type: Census

Event Date: 1900

Event Place: ED 288 Effington, Harmon & Hart Townships, Roberts, South Dakota, United States

Birth Date: Oct 1865

Birthplace: Norway

Relationship to Head of Household: Head

Father's Birthplace: Norway

Mother's Birthplace: Norway

Race: White

Gender: Male

Marital Status: Married

Years Married: 5

Marriage Year (Estimated): 1895

Mother of how many children:

Number of Living Children:

Immigration Year: 1885

Page: 2

Sheet Letter: A

Family Number: 34

Reference ID: 38

GS Film number: 1241554

Digital Folder Number: 004120604

Image Number: 00163

Household Gender Age Birthplace

Head Sylfest E Larson M 35 Norway

Wife Caroline Larson F 35 Norway

Daughter Maria Larson F 5 South Dakota

Daughter Johanna Larson F 2 South Dakota

 

Sources

Add to My Source Box

Go to My Source Box

Share

View image

Save image

Search collection

About this collection

Citing this Record

 

"United States Census, 1900," index and images, FamilySearch (https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/MMR6-Q3D : accessed 14 Jul 2013), Sylfest E Larson, 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn desse slektstrea på Ancestry. Er det nokon med abonnement som kan undersøkje kva som står om desse personane?

 

Elles ser det ut som om det er to kandidatar i 1885-teljinga for Minnesota. Eg tippar at den eine av dei er den eg har funne i 1900 i Sør-Dakota, at det er same mann som dukkar opp igjen der i 1910, og som døyr i Minnesota i 1913 og er gravlagd i Sør-Dakota. Då er vel dette eit bomskot.

 

https://familysearch...year:1864-1866~

 

Solfest Larson in household of Mathias Johnson, "Minnesota, State Census, 1885"Name: Solfest Larson

Event Place: Riverdale, Watonwan, Minnesota

Age (Expanded): 19 years

Birth Year (Estimated): 1866

Birthplace: Norway

Race: White

Gender: Female

Family Number: 11

Volume: Kittson-Watonwan

Page: 2

GS Film number: 000565744

Household Gender Age Birthplace

Mathias Johnson M 27y Norway

Christine Johnson F 32y Norway

Solfest Larson F 19y Norway

 

Solfest Larson in household of Anders Larson, "Minnesota, State Census, 1885"Name: Solfest Larson

Event Place: Blue Mounds, Pope, Minnesota

Age (Expanded): 19 years

Birth Year (Estimated): 1866

Birthplace: Norway

Race: White

Gender: Male

Family Number: 34

Volume: Pope

Page: 5

GS Film number: 000565750

Household Gender Age Birthplace

Anders Larson M 50y Norway

Melta Larson F 48y Norway

Margarette Larson F 23y Norway

Solfest Larson M 19y Norway

Arne Larson M 14y Norway

Martin Larson M 9y Norway

Marria Larson F 7y Norway

Severine Larson F 5y Norway

 

Sylvester Larson, "United States Census, 1910"Name: Sylvester Larson

Event Place: Hart, Roberts, South Dakota

Gender: Male

Marital Status: Married

Race: White

Relationship to Head of Household: Self

Immigration Year: 1885

Birthplace: Norway

Father's Birthplace: Norway

Mother's Birthplace: Norway

Household ID: 37

Page: 3

Household Gender Age Birthplace

SELF Sylvester Larson M 44y Norway

WIFE Christina Larson F 22y Norway

DAU Mary J Larson F 14y South Dakota

DAU Hannah L Larson F 11y South Dakota

DAU Agnes N Larson F 4y South Dakota

DAU Selma C Larson F 3y South Dakota

SON Lauerence S Larson M 2y South Dakota

Ingbright Moen M 21y Norway

 

Sylvester Larson, "Minnesota, Deaths and Burials, 1835-1990"Name: Sylvester Larson

Gender: Male

Burial Date:

Burial Place: Sisseton, S.D.

Death Date: 07 Jan 1913

Death Place: Rochester, Olmsted, Minnesota

Age: 47

Birth Date: 07 Oct 1865

Birthplace: Norway

Occupation: Farmer

Race: White

Marital Status: Married

Spouse's Name:

Father's Name: Alars Larson

Father's Birthplace: Norway

Mother's Name:

Mother's Birthplace:

Indexing Project (Batch) Number: B02106-2

System Origin: Minnesota-EASy

GS Film number: 2138532

Reference ID: 227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Torbjørn for nye spennande innlegg!

 

Når det gjeld Sylvester E. Larson i Roberts Co., SD, som døydde i Rochester, MN i 1913, so er det nok han som er fødd 8.10.1865 på Enebo i Lesjaskog (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6067&idx_id=6067&uid=ny&idx_side=-51). Det eine familietréet på ancestry.com gjeld denne huslyden, Sylvester er der av ukjent opphav, men kona Christina var frå Lesjaskog! Han er soleis identisk med det eine alternativet som eg har nemnt i innlegg #1.

 

Det andre familietréet gjeld Sylvester Ludwig Larson, men han var fødd i Wisconsin, so han fell "utanfor" målgruppa vår.

 

Den Solfest Larson, som i 1885 bur i Watonwan Co., MN, kan eg ikkje identifisera sikkert, men eg ser han bur i lag med Mathias Johnson og kona Christine. Sølfest Larsson frå Lesjaskog hadde ei søster Christina på same alder som denne Christine Johnson, so det er nok eit spørsmål om det kanskje er den same som me finn att i Roberts Co., SD? Bygdeboki for Lesjaskog bør kunna gje eit svar på dette...

 

Den Solfest Larson som i 1885 bur i Pope Co., MN, er frå garden Øvrebø i Gaupne (Luster). Han heitte Sølfest Andersson og var fødd i Luster 14.3.1867. Han utvandra til Amerika i 1880 og skreiv seg sidan for Sylvester Anderson. Familien hans er oppspora før!

 

Kanskje er me soleis eit skritt vidare i identifikasjonen av Solfest Larson frå Waukesa, WI, men lagnaden hans er like ukjend som før. Kanskje nokon kan greia gjera ei endring på dette?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kåre for siste innlegget om Sølfest Larsson frå Skjåk.

 

Då ken me vel med ganske store grad av tryggleik så fast at Solfest Larsson i Waukesha, WI i 1880 må vera Sølfest Larsson frå Sviggum i Hafslo! Men å finna den seinare lagnaden hans vert nok vanskeleg? Eller?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.